شاخص ما برای مدیران حوزه سلامت، عملکرد آنها است

وزیر بهداشت گفت: قرار نیست همه مدیران تغییر کنند البته ممکن است تعداد زیادی از آنها تغییر کنند. در وزارت بهداشت تاکنون ۸۰ درصد این کار را انجام داده‌ایم. شاخص ما برای مدیرانی که از قبل مانده یا جدیدا منصوب شده‌اند، عملکرد است و عقد اخوت با هیچ کسی نبسته‌ایم؛ حتی اگر عملکرد مدیرانی که منصوب کرده‌ایم، ضعیف باشد و مطابق با سیاست‌های دولت نباشد، باید جای خود را به مدیران دیگر بدهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سلامت مردم خط قرمز ماست. اگر سلامت مردم بخواهد دچار مخاطره شود و افرادی در هر سطحی دنبال سوء استفاده‌های مالی باشند، قطعا قابل تحمل نیست. امکانات بسیار خوبی در سراسر کشور از جمله در لاهیجان داریم اما باید بهره وری افزایش پیدا کند.

وی افزود: مشکل اصلی ما بهره وری است و برخی نیروها تصور می‌کنند که یک بیمارستان دولتی، محدود به ساعات اداری است و در بهره وری دچار مشکل هستیم. با امکانات موجود هم می‌توانیم خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه کنیم؛ بنابراین اعتقاد قلبی داریم که باید مدیران متدّین، متعهد، ولایی و در راستای فساد ستیزی آیت‌الله رییسی در این دولت کار کنند.

وزیر بهداشت گفت: نیروهای حوزه سلامت در ایام کرونا، درخشیدند در حالی که قبل از کرونا، مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار می‌گرفتند و به آنها بی احترامی می‌شد اما نیروهای بهداشتی و درمانی نشان دادند که با انقلاب همگام هستند. در خیلی از کشورها، کادر درمانی فعالیت نمی‌کردند اما در ایران، افرادی بودند که شبانه روزی کار می‌کردند و ۲۰۵ شهید مدافع سلامت، تقدیم کشور شد و شهیده نرجس خانعلی زاده که اهل لاهیجان بود، اولین شهید مدافع سلامت کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، مراکز تولید واکسن در کشور به سرعت افزایش پیدا کرد و علاوه بر ۵ واحد واکسن سازی، واکسن نورا نیز در فاز سوم قرار دارد که تا یک ماه آینده آماده است. اطمینان قلبی داریم که در مقابل هر ویروسی در دنیا می‌توانیم واکسن تولید کنیم چون زیرساخت‌های آنها در کشور فراهم شده است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در لاهیجان حتما دو بیمارستان سابق این شهر که پرسنل آن به بیمارستان دکتر پیروز رفته‌اند، باید تغییر کاربری پیدا کنند چون مردم به مراکز قبلی عادت دارند و تعطیلی آنها به صلاح نیست. پیشنهاداتی برای تغییر کاربری از جمله راه اندازی بخش سوختگی یا سرطان وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی مسئولان محلی این کار را انجام خواهد داد.

عین‌اللهی تصریح کرد: در لاهیجان، گردشگری سلامت حتما باید تقویت شود چون یک کار مغفول و بر زمین مانده است و نیاز نیست که دولت در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشد بلکه بخش خصوصی می‌تواند به تقویت گردشگری سلامت در این منطقه نه تنها برای بیماران خارجی بلکه برای ایرانیان نیز کمک کند.

وی گفت: راه‌اندازی رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان پیشنهاد بسیار خوبی است. کمبود برخی رشته‌ها مانند دندانپزشکی در کشور را می‌توان برطرف کرد. همچنین لازم است مناطق مختلف کشور را بر اساس ماموریت گرایی فعال کنند. هر منطقه کشور به یک محصول مانند کلوچه شمال، قطاب یزد یا صنایع دستی معروف شده و در حوزه علمی نیز این اتفاق باید رخ دهد؛ بنابراین لاهیجان با توجه به شرایط طبیعی، می‌تواند ماموریت‌هایی را انجام دهد و ما هم هیچ مرزی برای وجود یک ماموریت یا رشته یا تخصص در تهران نداریم.

وزیر بهداشت با اشاره به نزدیک بودن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: خوب است در این دوران به جوانان یادآور شویم که کجا بوده‌ایم و به کجا می‌خواهیم برسیم. از ظلمت تاریخی و وابستگی کامل که در عین فروش نفت و درآمدهای وافر اما در حوزه‌های مختلف، کمترین امکانات را از جمله پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی را در اختیار داشتیم اما امروز علی‌رغم همه فشارها و مشکلات اقتصادی، یک ایران قوی داریم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: امروز از بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان بازدید کردیم و در این شهرستان، ۹۰ پزشک متخصص در حال فعالیت است که این یک مزیت و قدرت است چون نیروی انسانی بزرگترین منبع قدرت حکومت‌ها است. هر قدر تحریم شویم، قوی‌تر می‌شویم و اشتباه محاسباتی و تاریخی دشمن، ایران را قوی‌تر کرد و در همه زمینه‌ها به خودکفایی و استقلال واقعی می‌رسیم.

وی افزود: مردم لاهیجان بسیار خونگرم و نجیب هستند و باتوجه به امکانات بسیار زیاد این خطه از جمله طبیعت زیبا و استعدادهای فراوان که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته می‌توان قابلیت‌هایی ایجاد کرد. مقام معظم رهبری در دیدار یک ماه پیش خود با نخبگان، فرمودند خداوند به ما نعمت‌های زیادی داده که باید شاکر باشیم و شکر نعمت به معنی تلاش و کوشش بیشتر است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حضور و سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، نشانگر توجه به مشکلات است. حضور در صحنه و دیدن مشکلات از نزدیک، خیلی مهم است. ما مشکلات لاهیجان در حوزه‌های مختلف را بررسی و در جلسه شورای اداری استان گیلان با حضور رییس جمهور مطرح و پیگیری می‌کنیم.

عین‌اللهی یادآور شد: در وزارت بهداشت برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کرده‌ایم و در بحث تعالی، فرهنگ را به طور ویژه دیده‌ایم. برای ما قابل قبول نیست که در برخی بیمارستان‌ها، یک نمازخانه وجود دارد یا اگر هم وجود دارد، شرایط مناسبی ندارد. باید حتما پیوست‌های فرهنگی در درمان بیماری‌ها داشته باشیم. پیوست فرهنگی، موتور کار است و بدون آن نمی‌توان به پیشرفت و تعالی رسید.

وی در حاشیه این جلسه گفت: لازم است که در مورد وضعیت درمانی لاهیجان اقداماتی انجام شود. خوشبختانه بیمارستان دکتر پیروز این شهر دو سال پیش افتتاح شده البته کمبودهایی دارد که باید برطرف شود. دو بیمارستان دیگر قدیمی این شهر لازم است تغییر کاربری داده شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کردیم که در سراسر کشور باید اجرایی شود. امروز در کل کشور باید در توزیع پزشکان، کادر سلامت، امکانات و زیرساخت‌ها باید عدالت را برقرار کنیم. در حال حاضر اختلافاتی بین مناطق مختلف کشور وجود دارد و نیاز است که در این زمینه، اقداماتی انجام شود.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: هر جامعه به امنیت و سلامت نیاز دارد و خط قرمز ما، سلامت مردم است و باید سلامت آنها را تامین کنیم و تعالی نظام سلامت با فراهم کردن امکانات یکسان و دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی و درمانی محقق می‌شود. با تقویت شبکه‌های بهداشت که مورد تاکید مقام معظم رهبری، می‌توان به رویکرد پیشگیری کمک کرد همچنین نظام ارجاع، پزشکی خانواده و استفاده از بسترهای الکترونیکی در حوزه سلامت ما را به اهداف از پیش تعیین شده می‌رساند.

کد خبر: 45202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =