احتمال افزایش پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی تا پایان سال مالی

سید کریم حسینی گفت: امیدواریم تا پایان سال مالی که اصولا تا خرداد ماه ادامه دارد، رقم پرداخت بدهی ها افزایش پیدا کند و اگر وضعیت مالی دولت بهتر شود قطعا این بدهی‌ها به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

سید کریم حسینی؛ نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از محل بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: تخصیصات در بودجه ۱۴۰۰ به صورت ۱۰۰ درصد اجرا نشد و با  تلاش کمیسیون اجتماعی و تلفیق بودجه رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد زیرا دولت این رقم را درج نکرده بود.

وی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی بسیار گسترده است و اکثریت جامعه را در بر دارد به همین دلیل باید در کنار این سازمان بود تا حق و حقوق خود را دریافت کند. باید به نوعی یاور این سازمان باشیم تا در قبال مسئولیت‌هایی که دارد به واسطه این پرداخت بدهی‌ها، عملکرد بهتری داشته باشد.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت که تاکنون حدود ۶۷ هزار میلیارد  تومان بدهی خود را از مبلغ مصوب ۸۹ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۰ پرداخت کرده است مابقی را نتواند پرداخت کند ولی امیدواریم تا پایان سال مالی که اصولا تا خرداد ماه سال بعد ادامه دارد این رقم افزایش پیدا کند و اگر وضعیت مالی دولت بهتر شود قطعا این بدهی‌ها به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

حسینی بیان کرد: بودجه سنواتی این گونه نیست که اگر از سال قبل مبالغی باقی ماند به سال آینده اضافه شود، رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان نیز رقم مستقل و جداگانه برای سال ۱۴۰۱ است ولی به نظر می‌رسد دولت بتواند در سال آینده مبلغ بیشتری نسبت به امسال، از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

کد خبر: 45387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =