نگاهی به آخرین وضعیت بیمه‌شدگان، کارگاه‌ها و بیمه‌پردازان  تامین اجتماعی

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، آخرین وضعیت بیمه‌شدگان در هفت ماهه امسال بیانگر روند رو به رشد در این بازه با وجود افت در فروردین نسبت به پارسال بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی آخرین وضعیت بیمه‌شدگان در مهر ماه امسال نشان می‌دهد که تعداد افراد بیمه شده اجباری و اختیاری در هفتمین ماه امسال به ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۷۸ نفر رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۰.۹ درصد رشد داشته است اما این آمار نسبت به اسفند ماه سال گذشته با رشد نیم درصدی مواجه بوده است چرا که در فروردین ماه امسال شاهد کاهش بیش از ۴۲۳ هزار نفری آمار بیمه‌شدگان نسبت به سال گذشته بودیم.

اما این اعداد و ارقام از ابتدای امسال و فروردین ماه که به ۱۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۴۵ نفر رسیده بود تا مهر ماه به صورت مستمر روند رو به رشد خود را ادامه داده و نهایتا روی ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۷۸ نفر ایستاده است.

البته در این گزارش به کارگاه‌های شناسایی شده از سوی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره شده است که در مهر ماه امسال به یک میلیون و ۳۰۹ هزار و هشت کارگاه رسیده‌اند و نسبت به شهریور ماه ۰.۴ درصد رشد اما نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۰.۶ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند که یکی از عوامل آن می‌تواند تعطیلی کارگاه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی باشد.

نکته مهم اینکه تعداد بیمه‌پردازان به سازمان تامین اجتماعی رشد منفی را به خود دیده است چرا که ۱۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۴۲ بیمه‌پرداز در مهر ماه امسال در این گزارش سازمان به ثبت رسیده است که این اعداد و ارقام نسبت به شهریور ماه سال جاری ۱.۵ درصد کاهش و نسبت به اسفند ماه امسال ۰.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.

کد خبر: 4552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =