تاثیر حذف قرعه‌کشی بر قیمت خودرو

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودرویی که در حال حاضر در بازار فروخته می‌شود تفاوت ۵۰ درصدی با قیمت کارخانه دارد پس با حذف قرعه کشی و افزایش عرضه این تفاوت قیمت نیز کاهش می‌یابد.

بهزاد رحیمی؛ نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با افزایش قیمت خودرو، علیرغم تذکر نمایندگان مجلس گفت: خودروسازان از قبل برنامه های خود را تنظیم کرده اند و بر اساس همان برنامه پیش می روند. در واقع در شرایط کنونی ما با وزیر صمت طرف هستیم نه خودروساز.

وی ادامه داد: وزیر صمت قول داده است که در این ایام منتهی به پایان سال و سال جدید با افزایش تیراژ تولید، جلوی این نابسامانی ها را بگیرد و علاوه بر آن کیفیت محصولات را نیز ارتقا دهد.

نائب رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش نمایندگان برای تنظیم بازار با استفاده از واردات خودرو یکی از روش هایی بود تا با ایجاد بازار رقابت، خودروساز را مجاب به ارتقا کیفیت تولیدات کند.

وی عنوان کرد: با حذف قرعه کشی از سال آینده، مردم می توانند به صورت مستقیم از خودروساز، خودرویی را که می خواهند خریداری کنند پس حذف قرعه کشی به معنای افزایش قیمت ها نیست.

رحیمی افزود: خودرویی که در حال حاضر در بازار فروخته می شود تفاوت ۵۰ درصدی با قیمت کارخانه دارد پس با حذف قرعه کشی و افزایش عرضه این تفاوت قیمت نیز کاهش می یابد.

کد خبر: 45826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =