آبرسانی به ۱۰ هزار روستا امروز شروع شد

عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با اعتباری معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان از امروز هیجدهم بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، آبرسانی روستایی همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌های مختلف به شمار می‌رفته است. با این حال همچنان ۲۵ درصد از روستاهای کشور به شبکه آب متصل نیستند و همین امر یکی از دلایل عقب‌ماندگی‌ در برخی روستاها و مناطق محروم است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، البته این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.

از همین رو، «علی اکبر محرابیان» در نخستین جلسه رسمی وزارت نیرو از تلاش برای ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی خبر داد و گفت که به‌زودی مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو را شکل خواهد داد. مرکزی که با توجه به اهمیت آن تبدیل به شورای جهاد آبرسانی روستایی شده است. ویژگی خاص این شورا آن است که علاوه بر دست اندرکاران بخش دولت، از توان نیروهای جهادی و خیران هم برای ایجاد تحول در امر آبرسانی به روستاها و مناطق محروم هم بهره برده شود.

اکنون و در تازه‌ترین اعلام وزارت نیرو، امروز عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با اعتباری معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود.

هدفگذاری و عقد قرارداد مرحله اول برای آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا از مجموع ۱۰ هزار روستای هدف با جمعیت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در مدت زمان ۳۰ ماه انجام شده است.

علاوه بر این امروز طرح‌های آبرسانی روستایی  در۴۸۰ روستای ۲۲ استان کشور با اعتباری معادل ۵۵۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود این طرح‌های آبرسانی به روستاهای کشور به منظور بهره‌مندی افزون بر ۷۰ هزار خانوار روستایی از نعمت آب سالم و پایدارعملیاتی می‌شوند.

افتتاح طرح‌های برق رسانی

امروز علاوه بر افتتاح طرح‌های آبی در روستاها طرح های برق رسانی روستایی نیز به بهره برداری می‌رسند برق رسانی به ۲۱۱ روستای کشور با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان یکی از این طرح‌هایی است که امروز با حضور رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

همچنین تامین مولد برق خورشیدی قابل حمل برای ۱۰ هزار و ۶۳۰ خانوار عشایری با اعتباری معادل یکصد میلیارد تومان برای عشایر کشور نصب خواهد شد.

بهسازی شبکه‌های برق روستایی

طرح بهارستان(توسعه و بهسازی شبکه برق روستاها) یکی از طرح‌هایی است که با هدف بهسازی شبکه برق‌رسانی روستایی در دستور کار قرار گرفت براین اساس امروز این طرح در چهار هزار و ۵۰۰ روستای کشور با اعتباری معادل هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

کد خبر: 46101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =