صندلی ریاست فدراسیون بسکتبال اسیر پیچیدگی

تنها دو روز به سومین زمان مقرر برای برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال باقی مانده اما هنوز نتیجه تایید صلاحیت کاندیداها اعلام نشده است.

به گزارش آتیه آنلاین،  مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال پس از دو بار جابه جایی باید ۲۰ بهمن ماه برگزار شود اما شرایط فعلی در فاصله دو روز مانده به این زمان مقرر، حکایت از مبهم بودن وضعیت مجمع دارد و اینکه اگر برای سومین بار برگزاری آن به تعویق افتاد نباید خیلی متعجب شد.

از مجموع افردی که متقاضی ریاست در فدراسیون بسکتبال بودند پرونده مدیریتی ۶ نفر در کمیسیون تطیبق وزارت ورزش مورد تایید قرار گرفت و اسامی آنها برای تایید صلاحیت نهایی در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفت. از این میان حمید گرامیان ۴ بهمن ماه یعنی دو روز پیش از دومین زمان تعیین شده برای برگزاری مجمع (۶ بهمن ماه) از حضور در انتخابات کناره گیری کرد.

بدین ترتیب رقابت برای ریاست چهار سال آینده فدراسیون بسکتبال باید میان جواد داوری، کرم احمدیان، شاپور یاوری، عباسی و رامین طباطبایی رئیس پیشین این فدراسیون انجام شود البته در صورتیکه تایید صلاحیت همه آنها تا پیش از زمان مجمع مشخص و اعلام شود اتفاقی که تا به امروز هنوز رخ نداده است.

منصور اردستانی که اخیرا به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال منصوب شده است  در این زمینه گفت: هنوز از طرف وزارت ورزش در رابطه با تایید صلاحیت کاندیداها هیچ اطلاع رسانی به صورت شفاهی یا مکتوب نشده است. به همین دلیل دو روز پیش (شنبه) در مکاتبه با وزارت ورزش خواستار تعیین وضعیت کاندیداها برای برگزاری مجمع ۲۰ بهمن ماه شدیم اما هنوز به این مکاتبه هم پاسخی داده نشده است.

این صحبت اردستانی در حالی مطرح می شود که دعوتنامه حضور در مجمع پیش رو برای اعضای مجمع ارسال شده است. این دعوتنامه هم روز شنبه ارسال شد در حالیکه وضعیت تایید صلاحیت کاندیداها مشخص نبود و هنوز هم با اعلام فهرست نهایی آنها شفاف سازی در این زمینه انجام نشده است.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال در این زمینه گفت: با توجه به تغییر زمان مجمع نمی توانستیم به دعوت نامه ای که پیش از این و برای مجامع قبلی در اختیار اعضا قرار گرفته بود، بسنده کنیم به همین دلیل دعوت نامه دوباره ای برای آنها ارسال شد تا در مجمع ۲۰ بهمن ماه شرکت داشته باشند.

 ۲۰ بهمن ماه سومین زمانی است که برای انتخابات فدراسیون بسکتبال تعیین شده است.

دوره ریاست رامین طباطبایی در فدراسیون بسکتبال ۲۳ دی ماه به پایان رسید و قرار بود انتخابات این فدراسیون ۱۹ دی ماه پیش از پایان دوره قانونی وی برگزار شود اما این تاریخ لغو و به ۶ بهمن ماه موکول شد. درست دو روز پیش از دومین زمان مقرر بود که دوباره خبر از لغو مجمع انتخاباتی و موکول شدن آن به ۲۰ بهمن داده شد و حالا هم شرایط برای برگزاری آن به صورت صد درصد مهیا نیست.

اردستانی اما نظری غیر از این دارد. وی در این زمینه گفت: ارسال دعوتنامه یعنی مصمم بودن به برگزاری مجمع، اتفاقا معاونت قهرمانی وزارت ورزش هم بر برگزاری مجمع تاکید دارد.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال در واکنش به اینکه «احتمال لغو دوباره این مجمع وجود دارد؟»، گفت: تا به امروز خبری از لغو و تاخیر دوباره نبوده است. پیگیر هستیم اینبار مجمع را به سرانجام برسانیم.

کد خبر: 46131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =