آیین بهره‌برداری از طرح‌های ۴۰ هزار میلیاردی گازرسانی و پتروشیمی برگزار شد

آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی وزارت نفت با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان، با حضور رییس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، طرح‌های پتروشیمی و گازرسانی وزارت نفت، همزمان در سراسر کشور به‌طور مجازی در ۵ استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و فارس افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور آیت‌الله رئیسی در شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، طرح‌های گازرسانی به ۱۴ شهر، یک‌هزار و ۴۵۹ روستا و چهار هزار و ۱۰۴ واحد صنعتی و طرح «پتروکیمیای ابن‌سینا» و ۱۱ طرح انتقال گاز افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

رییس‌جمهور همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ شهر، یک‌هزار و ۲۳۹ روستا و یک‌هزار و ۳۵۱ واحد صنعتی با محوریت مناطق کم‌برخوردار و ۸ طرح انتقال گاز را صادر کرد.

آیت‌الله رئیسی در ارتباط تصویری با محل افتتاح پروژه‌ها در ماهشهر خوزستان، نوسود کرمانشاه و ارسنجان فارس در جریان روند اجرایی طرح‌های انجام شده در این مناطق قرار گرفت.

رییس‌جمهور همچنین با حضور در مرکز مدیریت کنترل و نظارت بر تولید، انتقال و مصرف گاز (دیسپاچینگ) با ارائه گزارش جواد اوجی وزیر نفت و مسئولان این مرکز، از وضعیت تولید و مصرف گاز در سراسر کشور مُطّلع شد.

بر اساس این گزارش، با اقدامات جهادی انجام شده در حوزه نفت و گاز، از ابتدای امسال به‌رغم سرمای هوا و رکوردزنی مصرف گاز خانگی، هیچ‌گونه قطعی و اُفت در بخش گاز خانگی وجود نداشته است. همچنین با وجود افزایش مصرف گاز در بخش صنعتی، میزان قطعی آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کد خبر: 46383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =