روایت یک مبارز انقلاب از ۱۲ بهمن ۵۷

مبارز دوران انقلاب گفت:‌ در ۱۲ بهمن ۵۷، حجم استقبال از امام به قدری بالا بود که ایشان با هلیکوپتر آمدند. پس از اتمام سخنرانی مردم از شدت علاقه به سمت امام هجوم آوردند و امام موفق نشد تا سوار هلیکوپتر شود؛ به همین دلیل یک آمبولانس آمد و امام را از محل دور کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مجید مشایخی، یکی از مبارزان انقلاب در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم،گفت: من در سال ۵۶ دانشجو بودم و ۱۹ سال داشتم و دوران شهادت مصطفی خمینی فرزند امام بود.

وی ادامه داد: مجالسی برگزار می‌شد که در آن قرآن می‌خواندند و من نیز ترجمه می‌کردم. یکی از دوستانی که قرآن می‌خواند هنگام فرار از دست ساواکی‌ها از خودروی من استفاده کرد و به همین دلیل بعد از مدتی من را بازداشت کردند و به اوین بردند. در آنجا من افتخار آشنایی با بسیاری از انقلابیون و علما را داشتم. 

مشایخی افزود: پیش از انقلاب ایران یکی از نوکران آمریکا بود که همین مسئله مشکلات بسیاری به وجود آورده بود. پس از تبعید امام مردم به همراهی ایشان و مبارزه در راه انقلاب ادامه دادند.

این مبارز انقلاب بیان داشت:پس از آزادی گروهی زندانی‌ها ما به جمع معترضان پیوستیم و موج انقلاب شدیدتر از همیشه شد. امام در آن زمان اعلام کردند که می‌خواهند به تهران بازگردند و ما تا ۲۲ بهمن همواره در جهت پیروزی انقلاب فعالیت کردیم. 

وی افزود: متاسفانه دشمنی‌ها علیه انقلاب همواره وجود داشته و دارد. در همان زمان در ۲۷ بهمن ماه ضد انقلابیون به پادگان‌های استان کردستان حمله کردند. پس از شکست نیز با کمک عراق به ایران حمله کردند.

مشایخی یادآور شد:‌با اتمام جنگ نیز همچنان تلاش دارند به ایران آسیب برسانند اما امیدواریم با کمک مردم ایران از تهاجم همه‌جانبه دشمن عبور کنیم و موفقیت‌های ایران را یکی پس از دیگری رقم بزنیم.

وی متذکر شد:‌بسیج حرکت مردم ما برای حمایت از اسلام و انقلاب است. امام (ره) می‌فرمایند من مطمئنم مردم ما از امت زمان رسول‌الله بهتر هستند؛ چرا که در تمامی صحنه‌ها شرکت کردند و با روحیه فداکاری برای موفقیت و پیشرفت انقلاب تلاش کردند. 

این مبارز انقلاب تصریح کرد: بسیج نمونه مختصری از حضور مردم در صحنه است. در ابتدای انقلاب بسیج متشکل از جوانان برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی کمک می‌کردند و در جهت آبادانی کشور کار می‌کردند.

مشایخی اظهار داشت: حضور بسیج موتور حرکت دفاع مقدس بود. بسیج‌ همواره پای کار بوده‌اند و در صحنه‌هایی که کشور نیاز به کمک داشته شرکت کرده است. بسیج در واقع خلاصه حضور مردم و کمک‌های مردمی است.

وی افزود: من با کمک دوستانی که در دانشگاه صنعتی شریف بودند این توفیق را داشتم که شب ۱۲ بهمن در کمیته استقبال باشم. ما حلقه‌ دور امام برای محافظت از ایشان را شکل داده بودیم.

این مبارز انقلاب متذکر شد:‌حجم استقبال به قدری بالا بود که امام با هلیکوپتر برای حضور در مجلس آمدند. آن روز اولین باری بود که مردم به صورت جمعی پس از سخنان امام تکبیر گفتند.

مشایخی خاطرنشان کرد:‌پس از اتمام سخنرانی مردم از شدت علاقه به سمت امام هجوم آوردند و امام موفق نشد تا سوار هلیکوپتر شود؛ به همین دلیل یک آمبولانس آمد و امام را از محل دور کردند.

کد خبر: 46531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =