مشارکت کارکنان تامین اجتماعی قم در پویش نذر خون

کارکنان تامین اجتماعی قم روز پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه در پویش نذر خون به نیت سلامتی شرکت کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی، کارکنان اداره کل و شعب تامین اجتماعی قم در یک قرار همدلی در دهه فجر چهل و سومین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور پرشور خود در امر خداپسندانه اهدای خون با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مشارکت کردند زیرا اهدای خون یکی از جلوه‌های نوع دوستی و نیکوکاری است و از سنت‌های نیک فرهنگ ایرانی به شمار می‌رود و ارزش معنوی زیادی دارد.

این برنامه به همت پایگاه بسیج شهید مفتح این اداره کل برنامه ریزی و اجرا گردید. چند سالی است که پویشی تحت عنوان نذر خون در کشور راه اندازی شده تا مردم خیر مشارکت بیشتری در امر خداپسندانه اهدای خون داشته باشند.

امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا میزان مراجعه به مراکز انتقال خون به خاطر تفکر نادرست ابتلاء به بیماری کرونا در کشور کاهش پیدا کرده و ممکن است پویش نذر خون به افزایش میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کمک کند.

نذر خون به نیت سلامتی ایثاری از جنس دلدادگی و نوع دوستی است و بیماران همیشه نیازمند اهدای خون هستند و در هر شرایط نیاز به خون احساس می‌شود، اما در برخی از شرایط مانند وجود بحران‌ها، اپیدمی‌ها، سوانح طبیعی مانند زلزله و سیل و جنگ موجب می‌شود که نیاز به خون بیشتر شود، اما گاهی هم برخی از اتفاقات مانند سردی و گرمی هوا و اپیدمی شدن یک بیماری موجب می‌شود که میزان استقبال از اهدای خون کاهش یابد، این موضوع را در پاندومی کرونا هم شاهد هستیم در همه دنیا این اتفاق افتاده و میزان استقبال برای اهدای خون کاهش یافته است.

در ایران هم بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش میزان اهدای خون بودیم، اگر چه این میزان کاهش در ایران نسبت به دیگر نقاط دنیا کمتر بوده و در هر حالی میزان خون مورد نیاز بیماران، بیمارستان‌ها ومراکز درمانی تأمین شده است و هیچگاه ذخیره خون در دوران کرونا درایران به بحران نرسید، اما باید توجه داشت که نیاز به خون همیشگی است و بیماران همیشه نیازمند به خون و فرآورده‌های آن هستند.

کد خبر: 46588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =