واردات خودرو سبب تنظیم بازار می‌شود/ صنعت خودروسازی نباید دولتی باشد

نماینده شیراز در مجلس گفت: وجود بازار رقابتی در صنعت خودرو سبب می‌شود تا خودروسازان داخلی نسبت به افزایش تولید در کنار افزایش تکنولوژی و کیفیت اقدام کنند.

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه  با صنعت خودروسازی در کشور گفت: صنعت خودروسازی ایران طی دهه های گذشته به دلیل عدم سیاستگذاری و برنامه ریزی صحیح برای توسعه  توسط دولت ها، در کنار خودروسازان برتر دنیا قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه دولت ها بیشتر از اینکه سیاستگذار باشند به مدیریت صنعت خودروسازی تمایل داشتند افزود: تا زمانی که صنعت خودروسازی دولتی است و متاثر از تصمیمات سیاسی است، قطعا نمی توان ادعای حمایت از مردم را واقعی دانست.

قادری عنوان کرد: فقط در شرایطی می توان انتظار داشت که خودروسازان محصول با کیفیت عرضه کنند که بازار رقابتی باشد، زمانی که انحصار وجود دارد نمی‌توانیم انتظار عرضه کالای مرغوب با قیمت مناسب را داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنانچه دولت از مدیریت صنعت خودروسازی خارج نشود شرایط به همین منوال پیش خواهد رفت که این موضوع سبب می‌شود تا منافع مردم تحت الشعاع قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس به اهمیت واردات برای ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد و افزود: وجود بازار رقابتی در صنعت خودرو سبب می‌شود تا خودروسازان داخلی نسبت به افزایش تولید در کنار افزایش تکنولوژی و کیفیت اقدام کنند.

کد خبر: 46687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =