پیام وزیر بهداشت به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز ملی مددکاری اجتماعی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز ملی مددکاری اجتماعی پیامی را صادر کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است:

«ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و بزرگداشت روز ملی مددکاری اجتماعی بر عموم مردم عزیز بویژه مددکاران اجتماعی تبریک و تهنیت باد.

این مناسبت فرصت مغتنمی، برای ارائه نکاتی چند در حیطه خدمات مددکاری اجتماعی در نظام سلامت است.

مددکاران اجتماعی با برخورداری از دانش، مهارت و تجربه لازم ضمن شناخت کافی از ابعاد مختلف مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت و آشنایی با منابع اجتماعی موجود، موثرترین گزینه‌ها در ساماندهی پیش نیازهای ارائه خدمات به گروه‌های هدف به‌ویژه گروه‌های آسیب پذیر می‌باشند.

بنابراین ضرورت دارد با توجه به شرایط موجود با تقویت نیروهای تخصصی و توسعه خدمات کمی و کیفی، تحقق بخش شعارِ سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۲۱ «جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر برای همه» باشیم. در این راستا بهتر است کلیه حوزه‌های مرتبط در نظام سلامت با مددکاران اجتماعی همراه شده و ضمن آشنایی با خدمات مددکاری اجتماعی به گروه‌های هدف، تسهیلگر خدمات ایشان باشند.

تقویت آموزش و پژوهش درون و بین بخشی یکی از مهمترین محورهای دستیابی به این مهم است که بر این اساس کلیدی‌ترین راهبرد، توسعه و راه اندازی رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌باشد.

راهبرد اساسی دیگر، گسترش خدمات مددکاری اجتماعی در سطح نظام شبکه است. بی تردید، خدمات این حرفه در صورتی که به‌صورت فرایندی، چند بعدی و در سطوح مختلف نظام سلامت ارائه گردد اثرات بلند مدت داشته و پیامدهای مثبت آن در نظام سلامت و جامعه پدیدار خواهد شد.

در پایان لازم است از زحمات کلیه مددکاران اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی که طی سال‌های اخیر علاوه بر ارائه خدمات جاری، مسئولیت حمایت‌های روانی اجتماعی از بیماران مبتلا به کووید و خانواده‌های ایشان را عهده دار بوده و در صف مدافعان سلامت، در کاهش آلام بیماران اثرگذار بوده‌اند، تقدیر و تشکر نمایم.»

کد خبر: 46838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =