چه فیلم‌هایی نوروز ۱۴۰۱ اکران می‌شوند؟

اگر کرونا دوباره خیز برندارد، تا امروز پنج فیلم سینمایی متقاضی اکران در نوروز ۱۴۰۱ هستند.

به گزارش آتیه انلاین، هر سال وقتی جشنواره فجر تمام می‌شود بازار رقابت برای رسیدن به اکران نوروزی حسابی گرم است و گاهی کار به بحث و جدل هم می‌رسد اما برای نوروز امسال  این رقابت به نظر می‌رسد خیلی هم پر سر و صدا نباشد چون شیوع کرونا تجربه‌های تلخی را در سینما ثبت کرده که صاحبان فیلم‌ها را برای اکران نوروزی دست به عصا کرده است. سال گذشته هم‌زمان با اکران نوروزی، سینماها تعطیل شد و اندک آثاری که اکران شدند نیز با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشدند و به فروش اندک گیشه راضی و تسلیم شرایط موجود شدند؛ با این حال به نظر می رسد که اکران نوروزی ۱۴۰۱ احتمالا تعطیلی سال قبل را تجربه نمی‌کند.

«قدغن»

«قدغن» ساخته جدید مجید مافی پس از فیلم سینمایی «تکخال» است که نوروز ۱۴۰۰ روی پرده رفت و حالا فیلم تازه برای اولین اکران ۱۴۰۱ متقاضی شده است. پروانه نمایش این فیلم مدتی قبل صادر شد و فرحبخش گفته بود که بدون هیچ ممیزی مجوز اکران صادر شده است. داستان «قدغن» طبق گفته سازندگانش درباره بزه‌های خانوادگی و اجتماعی و نیز اتفاق‌هایی است که در بعضی خانواده‌ها رخ می‌دهد و وارد حریم ممنوعه می‌شود. سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری، علیرضا استادی، ونوس کانلی، کریم امینی و رزا بیات در این فیلم بازی کرده‌اند.

«روز صفر»

چندی پیش نیز علی سرتیپی تهیه کننده فیلم سینمایی «روز صفر» و مدیر دفتر پخش فیلمیران با حضور در برنامه «سینمایش» از اکران این فیلم در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. فیلم سینمایی «روز صفر» با موضوع دستگیری ریگی، به کارگردانی سعید ملکان در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. امیر جدیدی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، محمدعلی راجپوت، ابوالفضل صفاری، حمیدرضا سلیمانی راد، میلاد یزدانی، امین گلستانه، سینا شفیعی، ابراهیم برزیده، مژگان مخبرثابت، نوید کریم زاده، علی اصغر صبوری راد، محمد داغری، محمدرضا طهیری و با حضور ساعد سهیلی بازیگران «روز صفر» را تشکیل می‌دهند.

«شیشلیک»

«شیشلیک» قرار بود تا در پاییز سال ۱۴۰۰ راهی سینماها شود، اما با توجه به صف طویل اکران و تعداد آثار زیادی که همچنان روی پرده سینماها هستند این فیلم سینمایی اقدامی به اکران نکرد. با توجه به موضوعیت کمدی این فیلم سینمایی و حضور بازیگران بفروشی همچون رضا عطاران و پژمان جمشیدی به احتمال فراوان آخرین ساخته «محمدحسین مهدویان» خود را برای اکران نوروزی ۱۴۰۱ آماده می‌کند. «شیشلیک» جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان یکی از متفاوت‌ترین ساخته‌های وی در مقام کارگردان است، اثری با حضور چهره‌های مطرح سینمای کشور که در آن بازیگرانی همچون رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه لقا باقری، وحید رهبانی، عباس جمشیدی و جمشید هاشم پور در آن به ایفای نقش می‌پردازند. نکته قابل تامل درباره فیلم سینمایی «شیشلیک» بدون شک تغییر جهت کامل مهدویان نسبت به آثار گذشته خود است، وی که در فیلم «درخت گردو» از تیم بازیگران همیشگی خود فاصله گرفته بود این بار به طور کامل هم در گروه بازیگران و هم در ژانر و محتوا تغییر جهت داده تا با ریسکی بزرگ در سینمای کمدی روبرو باشد.

«ملاقات خصوصی»

روز گذشته نیز فیلم «ملاقات خصوصی» با پخش‌کنندگی «شایسته فیلم» متقاضی اکران نوروزی شد. محمد شایسته مدیر دفتر پخش «شایسته فیلم» گفت:‌ در تلاش هستیم تا فیلم «ملاقات خصوصی» که پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم چهلمین جشنواره فجر بود را برای نوروز ۱۴۰۱ آماده اکران کنیم. این فیلم اولین ساخته بلند امید شمس است که به تهیه‌کنندگی امیر بنان در جشنواره فجر امسال خبرساز شد چرا که در صدر فهرست آراء مردمی بود ولی با مشخص شدن اختلال در سیستم رأی‌گیری سامانه سمفا پروسه رأی‌گیری متوقف و جایزه سیمرغ مردمی جشنواره هم حذف شد. پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین‌فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی پور، شیرین آقا کاشی، نادر فلاح، حسین پارسایی، پیام احمدی‌نیا، جواد قامتی، ایمان شمس گروه بازیگران «ملاقات خصوصی» را تشکیل می‌دهند.

«مجبوریم»  
امروز هم فیلم سینمایی «مجبوریم» تازه ترین ساخته رضا دُرمیشیان متقاضی اکران نوروزی شد و درخواست کتبی تقاضای پخش فیلم سینمایی «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان برای اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش ارائه شده است. «مجبوریم» پنجمین فیلم بلند سینمایی رضا دُرمیشیان پس از فیلم‌های «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «یواشکی» است. این فیلم برنده پنج جایزه بین المللی شده که در این میان سه جایزه بین‌المللی آن، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بوده است.

کد خبر: 46859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =