دولت به اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اعتماد کند

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید به اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اعتماد کند

حسین سلیمی رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین عنوان کرد: اعتقاد به بخش خصوصی در همه کشورها توانسته است اقتصاد آن کشور را شکوفا کند.

وی افزود: بنابراین در ایران هم باید به این اعتقاد برسیم و بعد به بخش خصوصی ارزش دهیم تا کشور پیشرفت کند. باید در تدوین همه قوانین و موارد مختلف، بخش خصوصی را مشارکت داده و این بخش را به‌عنوان محور اصلی گردش صنعت و اقتصاد کشور قرار دهیم.

سلیمی گفت: باید مقررات در راستای اعتماد به بخش خصوصی باشد. نیاز مالی و ارزی این بخش تامین شود تا نهال نوپای بخش خصوصی که شامل اتاق تعاون، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی است، پا بگیرد. دولتمردان باید به این مجموعه‌ها بیشتر اعتماد کنند و آنها را در کارها مشارکت دهند. به درد دل اعضای آن برسند تا به اهداف نهایی خود دست یابیم.

وی یادآور شد: اگر دولت قبول کند که بخش خصوصی محور اصلی اقتصاد کشور است، باید نیازهای انجام چنین روشی را هم تامین کند.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: فکر می‌کنم هنوز آن اعتماد بوجود نیامده است و دولتمردان آن چنان که باید بخش خصوصی را قبول ندارند و به آن توجه ندارند.

وی افزود: همه تصمیمات بدون حضور بخش خصوصی گرفته می‌شود و این بخش مجری انجام تصمیمات دولت می‌شود، بدون اینکه فعالان بخش خصوصی بتوانند در تدوین قوانین نقش ایفا کنند یا در اقتصاد کلان سهمی داشته باشند.

سلیمی با اشاره به تجربیات ترکیه، گفت: در این کشور همسایه برای توسعه صادرات تسهیلاتی برای صادرکنندگان به مدت پنج سال در نظر گرفته شد و این کشور توانست صادرات خود را به ۱۸۰ میلیارد دلار برساند. باید از تجربیات این کشور و دیگر کشورها استفاده کنیم و با امکاناتی که در داخل داریم، هدفگذاری انجام دهیم.

کد خبر: 47100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =