انتقاد دبیر از تنهایی فدراسیون کُشتی

رییس فدراسیون کشتی گفت: این رشته نیاز به همدلی دارد و با یک نفر نمی‌توان چرخ کشتی کشور را چرخاند و همه باید در این کار مشارکت داشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین،  پنجمین سمینار هیأت‌های کشتی استان‌های سراسر کشور امروز (سه‌شنبه) در محل هتل المپیک مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

«علیرضا دبیر»  در این سمینار با تأکید بر اینکه مهمترین مشکل حال حاضر کشتی کشور، کم شدن جمعیت آن است تصریح کرد: یکی از علت‌های مهم این اتفاق ناخوشایند این است که برخی از مسئولین هیأت‌های کشتی برای کشتی استان کم وقت می‌گذارند.  یک رئیس هیأت باید به هیأت‌های شهرستان‌های تابعه نیز سرکشی کند و در جریان مشکلات و دغدغه تمامی کشتی‌گیران، مربیان و جامعه کشتی قرار بگیرد، ضمن اینکه از روند کارهای مسئول هیأت آن شهر نیز بررسی کاملی داشته باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر رییسان هیأت‌های کشتی استان، رییسان هیأت کشتی شهرستان‌ها نیز باید به کشتی‌گیران و مربیان خود سرکشی کنند و مشکلات آن‌ها را حل کنند.  رئیس بودن فقط پشت میز نشینی نیست و یک مسئول هیأت باید یک مدیر عملیاتی باشند و دوستان بیشتر برای کشتی استان خود وقت بگذارند تا بتوانند آورده‌ای برای کشتی داشته باشند.

دبیر ادامه داد: چندین سفر استانی داشتم و در جریان حضورم جلساتی مختلفی را با مسئولین ارشد برای حل مشکلات کشتی استان انجام دادم. وقتی در استان‌ها حضور پیدا می‌کنم تازه می‌فهمم که در آنجا چه می‌گذرد، شما نیز باید همین کار را انجام دهید و گزارش کار خود را برای فدراسیون ارسال کنید چرا که در ارزیابی عملکرد شما تأثیر مستقیم خواهد داشت.

رئیس فدراسیون کشتی با نارضایتی از بعضی از هیأت‌های کشتی گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش و پرورش در جهت پیشرفت و ارتقاء کشتی در مدارس به امضاء رساندیم اما این توافق‌نامه در بعضی از استان‌ها به امضاء نرسیده و حتی بین هیأت کشتی با اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز منعقد نشده است که این وظیفه رئیس هیأت کشتی است که آن را دنبال کند. اگر قرار باشد که من در همه استان‌ها کارها را حل کنم که کار پیش نمی‌رود، کشتی نیاز به یک همدلی دارد و با یک نفر نمی‌توان چرخ کشتی کشور را چرخاند و همه باید در این کار مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه کار کردن در کشتی باید برای رضای خدا و با عشق باشد گفت: یک رئیس هیأت نیز باید مانند یک مربی عاشق کار خود باشد، تا بتواند به موفقیت دست پیدا کند و اگر تلاش انجام شود می‌توان آمار کشتی‌گیران را بالا برد و اگر کمیت بالا برود حتما کیفیت نیز به صورت خودکار در یک بازه زمانی بالا خواهد رفت.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک با اشاره به اینکه مسئولان آموزش استان‌ها با انستیتو کشتی به صورت مستقیم در تماس باشند گفت: به امید خدا بعد از جمع شدن شیوع ویروس کرونا، بلافاصه مدرسان فدراسیون در کشتی آزاد و فرنگی به استان‌ها می‌آیند، چرا که با اینکار مشارکت مربیان بسیار بالا می‌رود تا اینکه از آن ها بخواهیم در تهران حضور پیدا کنند.

دبیر همچنین خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های فدراسیون کشتی بازسازی خانه‌های کشتی بود تا کشتی کشور در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد، هیأت‌های کشتی نیز باید به تبع فدراسیون نسبت به بازسازی و مرمت زیرساخت‌های خود اقدام کنند و به دنبال این باشند تا خانه‌های کشتی استان و شهرستان‌ها را با ارتباطی که به مسئولین می‌گیرند بازسازی کنند.

کد خبر: 4712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =