کشته شدن دو غیرنظامی در حمله اوکراین به لوگانسک

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه دقایقی پیش از کشته شدن دست کم دو غیر نظامی در حمله خمپاره ای نیروهای اوکراینی به جمهوری لوگانسک خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، نیروهای اوکراین امروز همچنین چندین نقطه از جمهوری دونتسک واقع در جنوب شرقی اوکراین را با خمپاره های ۱۲۰ میلی متری هدف قرار دادند.

به گزارش این رسانه روسی، مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند که دست کم ۲۰ خمپاره به این منطقه اصابت کرده است.

خبرگزاری تاس هم امروز گزارش داد "ایوان فیلیپوننکو" نماینده شبه نظامیان در لوهانسک گفت: در حدود ساعت پنج صبح (به وقت محلی) امروز، نیروهای مسلح اوکراین تلاش کردند به مواضع شبه‌نظامیان در منطقه "پیونرسکویه" با عبور از یک رودخانه حمله کنند. در نیجه درگیری‌هایی رخ داد و نیروی دشمن متحمل خساراتی شد و عقب نشینی کرد.

وی افزود: این اقدامات غیرقانونی نیروی مسلح اوکراین  منجر به نابودی پنج ساختمان مسکونی و تلفات غیرنظامیان شد.

گزارش هایی از شدیدترین گوله باران دو منطقه لوگانسک و دونتسک توسط نیروهای اوکراینی طی ماههای اخیر مخابره شده است.

از سوی دیگر دنیس سیننکوف رئیس شبه نظامیان در منطقه دونتسک اعلام کرد که اوکراین با تایید غرب طرحی را برای حمله به منطقه دونتسک داشته است.

ارتش اوکراین اواخر روز گذشته اعلام کرد که در گلوله‌باران نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین ۲ سربازش کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای جدایی‌طلب روز شنبه ۷۰ بار آتش بس را نقض کرده‌اند.

ارتش اوکراین در این بیانیه افزود، نیروهای جدایی طلب ۳۰ نقطه در خط مقدم را گلوله باران کردند در حالی که استفاده از سلاح‌های سنگین در توافق نامه‌ها ممنوع شده است.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

روابط مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

کد خبر: 47220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =