شعار و حرکت دولت سیزدهم به سمت مبارزه با فساد است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت مبارزه همه جانبه با فساد گفت: شعار و حرکت دولت سیزدهم مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمد چکشیان روز دوشنبه در آیین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به فرآیند انتصابات در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: رییس جمهور پنج ویژگی انقلابی بودن، پاکدستی، ضد فساد، کارآمدی و مردمی بودن را برای انتصابات مطرح کردند، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس همین مولفه ها عمل می‌شود.

وی افزود: افرادی که برای انتصابات پیشنهاد می‌شوند، در یک دبیرخانه ای بررسی می شوند و در جلسه کارگروه انتصابات مصاحبه های مختلفی با افراد انجام می شود، در نهایت به دو سه نفر با اولویت می رسیم که حداقل های شرایط دارند و بعد از طریق هماهنگی با استان ها روی فرد نهایی به توافق می رسیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود تحول گرایی همراه با استفاده از تجربیات گذشته، مدیریت مشارکتی و هم افزایی حداکثری ظرفیت ها، اشتغال با رویکرد تعاون و کسب و کارهای کوچک و مهارت آموزی را از رویکردهای مورد انتظار در مدیریت واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل امروز در کشور، فرهنگ کار و مهارت آموزی و توجه به تعاون است که حل این موارد زمینه ساز ایجاد اشتغال محسوب می شود.

چکشیان گفت: گاهی حس می‌شود که عده‌ای از مسوولان و مدیران، از کنار بیانیه گام دوم مثل بقیه اسناد خیلی راحت رد می شوند، در حالیکه بیانیه گام دوم بیش از آنکه یک سری محتوا و دانش باشد، یک بینش و نگاه است.

وی  با بیان اینکه دولت سیزدهم اولین دولت در دوره گام دوم انقلاب است، افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، باید به گذشته و تجربیات آن ببالیم، ضعف ها را ببینیم، ظرفیت ها را متوجه بشویم و با تکیه بر ظرفیت ها، امید واقعی برای آینده داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت مردم، در صدد ایجاد امکان حضور و نقش آفرینی مردم هستیم.

چکشیان به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش و جایگاه مردم اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس را مگر می شد بدون حضور مردم اداره کرد، مگر می شد در مقابل این جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی بدون حضور مردم ایستاد.

وی همچنین به تاکید رهبر معظم انقلاب در مانع زدایی از تولید اشاره کرد و ادامه داد: از ابعاد موانع تولید، موانع فرهنگی، موانع صدور مجوزها، پرداخت تسهیلات و بروکراسی اداری است که با ایجاد امکان حضور مردم و نقش آفرینی آنان باید، این موانع را رفع کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم و تصریح رهبر معظم انقلاب، شرط مشروعیت همه مقامات در جمهوری اسلامی، طهارت اقتصادی است، گفت: مبارزه با فساد به تنهایی کافی نیست، عدالت یعنی اینکه فاصله بین مدیران و کارمندان کاهش پیدا کند، در همین راستا از اقدامات اولیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش حقوق معاونان و مدیران در مجموعه وزارتخانه و تلاش برای بالا بردن کف حقوق ها بود.  

چکشیان افزود: بسیاری از اتفاقات در شرکت ها، غیر رسمی رخ می داد که با دستور وزیر به لحاظ قانونی این دسته از افراد از انجام چنین اموری منع شدند.

مسوولیت ها در نظام اسلامی به مثابه امانت است

مدیرکل امور استانها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه بخشندگی و مهربانی با مردم، وظیفه مسئولان در نظام اسلامی است، گفت: درِ اتاق مسئولان باید همواره به روی مردم باز شد.

حبیب الله جلیلی به ضرورت توجه به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم مسئولان در دولت سیزدهم مثل رییس جمهور که وقتی از سفر روسیه برگشت از فرودگاه مستقیم برای سرکشی به سیل زدگان به کرمان رفت، باید تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم چون خدمت به مردم تکلیفی است که ما به گردن داریم.

وی با بیان اینکه قصه واگذاری مسوولیت ها در نظام اسلامی به مثابه سپردن امانت است، افزود: باید در مسئولیت ها از امانت ها صیانت و مراقبت کنیم.

کد خبر: 47338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =