کاهش بودجه فرهنگی - اجتماعی پایتخت به نفع حمل و نقل عمومی

رییس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با وجود کاهش سهم بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی، به نفع حمل و نقل عمومی باز هم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نرگس معدنی‌پور رییس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به تشریح علل کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری با توجه به گرایش این دوره شهری به تمرکز بیشتر بر موضوعات حوزه فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت:  با توجه به کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری تهران از ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان، طبیعی است که این کاهش بالاجبار  از سرجمع بودجه‌های پیشنهادی همه حوزه‌ها کم می‌شد و بالطبع از سرجمع بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز کم شد.

وی افزود:  از آنجائیکه شهر تهران با مشکل حمل و نقل عمومی روبروست تصمیم بر آن بود که از بودجه حوزه حمل و نقل نه تنها کاسته نشود که تا حد امکان افزایش یابد.

بودجه فرهنگی اجتماعی برای سال آینده، ۴ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بسته شد

وی با اعلام این نکته که بودجه سال ۱۴۰۱ حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شده، که نسبت به سال گذشته چیزی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است، گفت: البته موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر تهران آنقدر گسترده و متنوع هستند که به بودجه‌ای بیش از این بودجه‌ها نیاز دارد.

استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی 

معدنی‌پور در ادامه تاکید کرد: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در ماموریت‌های مشترک و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گروه‌های مردمی و جهادی می توان تا حدی مسائل و مشکلات را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با صرف بیش از ۷۰ ساعت زمان برای بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، تلاش کرد تا بر اساس نیاز جامعه و اولویت‌ها، هدف‌گذاری و سیاستگذاری کرده و برنامه‌های پیشنهادی را بر همین اساس و متناسب با بودجه پیش بینی شده بررسی و تصویب کند، اظهار امیدواری کرد: با نظارت دقیق کمیسیون، اهداف مورد نظر در اجرا محقق شود.

کد خبر: 47381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =