مجلس پیگیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان است

رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: با حمایت مجلس از سازمان تامین اجتماعی، سال گذشته تا حدودی متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد ولی امیدواریم امسال شاهد اجرای کامل آن باشیم تا بازنشستگان دچار مشکلات معیشتی نشوند.

علی بابایی کارنامی؛ نائب رییس کمیسیون اجتماعی و رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با بیان اینکه دولت باید بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند گفت: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق قرار بر این شد که بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی و فروش دارایی‌های دولت پرداخت شود که از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رقم پیشنهادی کمیسیون اجتماعی، با  ۹۰ هزار میلیارد تومان موافقت شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، پس از تصویب، بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلان دریافتی خواهند داشت و هیچ تفاوتی بین بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری نخواهد بود.

بابایی کارنامی در رابطه با اینکه دولت لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از مجلس پس گرفته است گفت: مجلس پیگیر اجرایی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و منتظر ارائه لایحه جدید هستیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: پس گرفتن لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت شاید به دلیل اعمال اصلاحات مثبت و منطقی در آن باشد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: با حمایت مجلس از سازمان تامین اجتماعی، سال گذشته تا حدودی متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد ولی به دلیل اینکه دولت به طور کامل  رقم ۸۹ هزار میلیارد تومان را به سازمان پرداخت نکرد این سازمان نیز با مشکلاتی روبرو شد ولی امیدواریم امسال شاهد اجرای کامل آن باشیم تا بازنشستگان دچار مشکلات معیشتی نشوند.

کد خبر: 47434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =