برنامه پیشگیری از اعتیاد برای بیش از ۶۴ هزار کارمند اجرا شد

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد کارمندان در محیط‌های اداری موسوم به برنامه "کیان" طی ۶ ماه در سال جاری، ۶۴ هزار و ۸۷۷ نفر آموزش دیدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا،  ماریت قازاریان  افزود: طرح پیشگیری از اعتیاد کارمندان در محیط‌های اداری در ۲۳۶ محیط ادارای مانند آتش نشانی، سازمان آب و فاضلاب، شهرداری‌ها، هلال احمر و  بخش های اداری نفت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد کارمندان در محیط‌های اداری، کارگاه آموزشی برای کارمندان در قالب برنامه ساختاریافته آموزشی برگزار می شود، افزود: این کارگاه‌ها با محتواهای از پیش تعیین شده برگزار می شود و کارمندان پنج جلسه متوالی طی پنج هفته در دوره های آموزشی شرکت می کنند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد کارمندان در محیط‌های اداری همچنان ادامه دارد.  

قازاریان افزود: هدف از اجرای طرح «کیان» ارتقای سلامت روانی بین کارکنان اداری جهت پیشگیری از اعتیاد است و این برنامه شامل آموزش‌های ارتباط موثر، مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای از جمله تاب آوری و ارتباط موثر برای کارکنان و خانواده های آنان است.  

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

برنامه کارمند یاری در خصوص پیشگیری و درمان آسیبهای روانی با هدف ارتقای سطح سلامت روان کارکنان، خانواده ها و اجتماع پیرامون آنان با هدف افزایش بهره وری سازمانی، پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در محل کار و افزایش مهارت های ارتباط موثر در کارکنان، در کشور اجرا می شود.

فشارهای کاری در محیط‌های اداری یکی از عواملی است که سلامت روان کارکنان و پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ممکن است آنان  را به سمت آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد سوق دهد لذا در این طرح که شامل بخش‌های آموزش، مشاوره و اجرای تصادفی اعتیاد است افراد مورد پایش قرار می‌ گیرند و درصورتی‌ که تحت استرس کاری قرارگرفته باشند مشاوره های لازم ارائه می شود.

عناوین آموزشی طرح کیان آشنایی با کلیات اعتیاد و مفاهیم پیشگیری، معرفی مهارت های زندگی موثردر پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور، آشنایی با باورهای غلط اعتیاد، آشنایی با اصول کلی درمان اعتیاد و معرفی الگوهای درمان اعتیاد است.

مخاطبان این برنامه در درجه نخست همه کارکنان سازمان ها هستند و تاکید این برنامه بر پیشگیری اولیه است و در درجه دوم مخاطبان عمده این برنامه، کارکنان متعددی هستند که می توانند درگیر مسائلی مانند اعتیاد، استرس یا افسردگی و یا حتی مشکلات شخصی مانند ازدواج و طلاق و غیره باشند.

کد خبر: 47729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =