مشکلات قلبی؛ بیشترین علت مراجعه به اورژانس

یک پرستار تریاژ تامین‌اجتماعی بیشترین علت مراجعه بیماران را به بخش اورژانس علاوه بر شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر، مشکلات قلبی و عروقی عنوان کرد که به ویژه با سیر سالمندی جمعیت در حال افزایش است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سیدمحمد حسینی افزود: همچنین مشکلات کلیوی و سنگ کلیه و نیز دردهای شکمی با علت آپاندیسیت و کیسه صفرا، از دیگر علل مراجعه بیماران به واحد تریاژ و اورژانس به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران با علائم تب، سرفه و گلودرد مراجعه می‌کنند و امکان تشخیص اینکه آیا این مشکلات ناشی از سویه امیکرون است، برعهده تریاژ نیست و پرستاران این واحد تنها وظیفه دارند علائم بیماری را به پزشکان اعلام کنند.

پرستار تریاژ بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام‌ علی (ع) فرخشهر در استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اینکه تمامی معاینات و ارزیابی وضعیت بیمار در زمان‌بندی مناسب رخ می‌دهد، گفت: پرستار تریاژ تعیین می‌کند بیمار در چه فاصله زمانی نزد پزشک برود. چنانچه بیمار با حال وخیم مانند مشکلات قلبی مراجعه کند، باید در کوتاه‌ترین زمان به بخش حاد اورژانس ارجاع داده شود.

حسینی تصریح کرد: برخی بیماران به اتاق CPR (احیای قلبی) هدایت می‌شوند و بسیاری نیز به قسمت سرپایی اورژانس راهنمایی می‌شوند. از این‌رو پرستار تریاژ باید از تجربه کافی برای سطح‌بندی بیماران برخوردار باشد.

وی افزود: بی‌شک کسب این تجربه از تکرار حضور بر بالین بیماران به دست می‌آید تا امکان رسیدگی به آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر شود و این توانایی همراه با آموزش‌های آکادمیک، شغل پرستاری را به معنای واقعی تبیین می‌کند.

پرستار تریاژ تامین‌اجتماعی با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۳۵ تا ۴۰ بیمار در هر شیفت کاری اورژانس، اظهار کرد: اورژانس این مرکز درمانی مانند سایر مراکز در سه شیفت صبح و عصر و شب فعال است که در هر شیفت یک پرستار تریاژ حضور دارد.

کد خبر: 47740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =