توجه به سرمایه‌های اجتماعی نگاه راهبردی دولت است

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت توجه به نیروی انسانی نخبه، توانمند و کارگران ایرانی را نگاه راهبردی دولت برای آینده کشور دانست که سرمایه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، علی بهادری جهرمی در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از امروز در این وزارتخانه آغاز شده است، با اظهار خداقوت برای برپایی چنین نمایشگاهی، افزود: این وزارت مردم یک تعاون جمعی بین مدیران ایجاد کرده است. الحمدالله تیم مدیریتی جوان در این مجموعه در برخی از عرصه‌ها پیشرو هستند و وزارت مردم در زمینه صدور مجوزهای کسب‌وکار تسهیلاتی را قرار داده است و سه روزه این مجوز به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی اظهار کرد: این در حالی است که اعطای این تسهیلات به سادگی انجام نمی‌شود و هم اقدامات پیچیده و نیز آثار آن گسترده است که هریک می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات را از جلوی پای مردم بردارد.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه اشتغال نیز در این مدت ۶ ماه ۲ بار شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور تشکیل شده است که نشان می‌دهد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال به طور جدی فعالیت دارد و نیز نشان‌دهنده عزم جدی دولت مردمی در این زمینه است.

آینده در گرو کار و تلاش جوان ایرانی

بهادری جهرمی تصریح کرد: نگاه راهبردی دولت آن است که آینده این کشور نه در گرو میز مذاکرات یا اراده این کشور و آن کشور است؛ بلکه آینده در گرو کار و تلاش جوان ایرانی است و در گرو، توجه به ظرفیت و استعداد گسترده نیروی انسانی نخبه و توانمند و در گرو توجه به جایگاه کارگر ایرانی و توجه به سرمایه‌های اجتماعی عظیم مردم است.

وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف، به طور حتم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش پیشرو دارد، افزود: توجه به زیست‌بوم اشتغال در کشور، توجه به زنجیره‌های مختلف اشتغال و کارآفرینی، اصلاح نظام مدیریت شرکتی، اصلاح نظام صندوق‌های بازنشستگی از جمله اقدامات این وزارتخانه است که با برنامه‌ریزی و نگاه کارشناسی گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است تا مشکلات ریشه‌ای و چند ده ساله برطرف شود و این اقدامات در مدت شش ماه مبین آن است که امکان تحقق و عملیاتی شدن این برنامه‌ها وجود دارد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: رئیس‌جمهور در حوزه رفع فقر مطلق همه دستگاه‌ها را مکلف کرده‌اند که با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه فوری جهت حذف و رفع فقر مطلق را طراحی و تدوین کنند. برای این منظور با استفاده از ظرفیت‌ نهادهای مردمی، بخش خصوصی، خیران و تجمیع ظرفیت نهادهای عمومی و دولتی می‌توان به صورت متمرکز برای حل این مسئله اقدام کرد.  

کد خبر: 47794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =