بیانیه فرانسه درباره محدودیت‌های جدید اقتصادی علیه روسیه

فرانسه بیانیه مشترکی با کمیسیون اروپا، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کانادا، آمریکا و ژاپن صادر و محدودیت‌های جدید اقتصادی را علیه روسیه اعلام کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، در متن این بیانیه که در خروجی تارنمای کاخ الیزه منتشر شد، رهبران کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کانادا، ایالات متحده و ژاپن، اقدام نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرده و متعهد به اجرای مفاد پنجگانه این بیانیه به شرح زیر شده‌اند:

نخست ما متعهد هستیم تا اطمینان حاصل کنیم برخی بانک‌های روسیه از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت مستثنی شده‌اند. بنابراین ارتباط این بانک‌ها با سیستم مالی بین‌المللی قطع خواهد شد و این امر توانایی آنها را برای اقدام در مقیاس جهانی مختل خواهد کرد.

دوم، ما متعهد به اعمال تدابیر محدودکننده‌ای هستیم که از استقرار ذخایر بین‌المللی بانک مرکزی روسیه به نحوی که می‌تواند تأثیر تحریم‌های ما را کاهش دهد، جلوگیری کنیم.

سوم، ما متعهد می‌شویم که علیه افراد و نهادهایی که جنگ در اوکراین و فعالیت های مضر دولت روسیه را تسهیل می‌کنند، اقدام کنیم.

به ویژه، تعهد می‌دهیم اقداماتی را برای محدودکردن فروش شهروندی از طریق "گذرنامه‌های طلایی" معروف انجام دهیم؛ گذرنامه‌هایی که به روس‌های ثروتمند مرتبط با دولت این کشور اجازه می‌دهد تا شهروند کشورهای ما شوند و به سیستم‌های مالی ما دسترسی داشته باشند.

کارگروه فراآتلانتیک علیه روسیه ایجاد می‌شود

چهارم، ما متعهد می‌شویم که این هفته یک کارگروه فراآتلانتیک ایجاد کنیم تا اجرای مؤثر تحریم‌های مالی ما را با شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های افراد و شرکت‌های تحت تحریم حاضر در قلمرو ما تضمین می‌کند.

به عنوان بخشی از این تلاش، ما متعهد می‌شویم که تحریم‌ها و سایر اقدامات مالی و سختگیرانه را علیه سایر مقامات و نخبگان روسیه نزدیک به دولت این کشور و همچنین خانواده‌های آنها اعمال کنیم و از ابزارهای مرتبط برای مسدودکردن دارایی‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنیم و این افراد را از توانایی پنهان کردن دارایی‌های خود در سراسر جهان محروم می‌کنیم.

در نهایت، ما هماهنگی خود را در برابر اطلاعات نادرست و سایر اشکال جنگ ترکیبی [روسی] تشدید خواهیم کرد.

بر اساس گزارش کاخ الیزه، رهبران امضا کننده این بیانیه مشترک اعلام کردند: ما در این دوران تاریک در کنار مردم اوکراین هستیم. حتی فراتر از اقداماتی که امروز اعلام می‌کنیم، آماده هستیم تا اقدامات بیشتری را انجام دهیم تا روسیه را مسئول حمله خود به اوکراین بدانیم.

این بیانیه می افزاید: ما در کنار دولت و مردم اوکراین در تلاش‌های قهرمانانه آنها برای مقاومت در برابر تهاجم روسیه ایستاده‌ایم. جنگ روسیه حمله به قوانین و هنجارهای اساسی بین‌المللی است که از زمان جنگ جهانی دوم حاکم بوده و ما مصمم به حفظ آن هستیم.

نویسندگان این بیانیه تاکید کردند: ما روسیه را مورد بازخواست قرار خواهیم داد و به طور جمعی تضمین خواهیم کرد که این جنگ یک شکست راهبردی برای پوتین است.

کد خبر: 47927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =