مشاغل خانگی، بسترساز تحول کسب و کار

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه مشاغل خانگی را اقدامی مهم در بستر ایجاد تحول در بهبود فضای کسب و کار و درآمدزایی عنوان کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» در بازدید از نمایشگاه ساماندهی مشاغل خانگی البرز گفت: با توجه به این‌ که بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار کشور دچار چالش شده بر این اساس برنامه حمایت از مشاغل خانگی حرکتی راهگشا در ایجاد اشتغال پایدار است.

وی تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی که در بحث اشتغال هم می‌تواند پایدار و هم در آمدزا باشد، قابل توجیه است.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه توسعه و کارآفرینی برنامه‌های مناسبی را برای ایجاد اشتغال به مرحله اجرا در آورده و وزارت تعاون در این راستا تلاش وافری را در بحث اشتغال و کارآفرینی در دستور کار قرار داده است.

 کریمی بیرانوند با اشاره به ایجاد تحول در صدور مجوز برای مشاغل خانگی افزود: اکنون مجوزهای مشاغل خانگی در مدت سه روز صادر می‌شود.

وی گفت: در مجموع ۵۵۰ عنوان شغل خانگی تعریف شده است که مجوز تمامی این مشاغل تنها در مدت سه روز صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل روند اشتغال‌زایی و افزایش تولید، شرایط صدور آنی ۳۵۰ مجوز شغل خانگی در کشور فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت کار، مجوز شغل مورد نظر را بدون وقفه دریافت کنند.

  وی گفت: در حوزه تأمین اعتبار هم در جریان ۱۰ سفر استانی و بازدیدها و نشست‌های متعدد، در هدایت اعتبار به سمت توسعه مشاغل خانگی حداکثر همکاری را داشته‌ایم.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی‌ و اشتغال وزارت مردم درباره نمایشگاه مشاغل خانگی البرز گفت: در بازدیدهایی که از نمایشگاه‌های مختلف داشتم، این نمایشگاه منحصر به فرد است، چراکه به طور جدی و مطلوب فعالیت دارند.

 کریمی بیرانوند با اشاره به این‌ که چند اتفاق خوب در این نمایشگاه رقم خورده است، تصریح کرد: فعالیت گروهی و اجتماعی در این نمایشگاه پررنگ تر است و در خصوص تعاونی‌ها در البرز برنامه‌های خوبی به مرحله اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه مشاغل خانگی البرز این است که زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی بوده و برخی از تعاونی‌ها از تأمین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب تعاونی‌ها اتفاق می‌افتد، لذا حتماً از آنان حمایت خواهیم کرد.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی‌ و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امید است حمایت مسئولان استان البرز از این نمایشگاه تداوم داشته باشد و ما نیز در تقویت این نمایشگاه مشاغل خانگی آمادگی داریم و اینگونه نمایشگاه‌ها را در سطح کشور توسعه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: بر این اساس ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تأمین نیاز یعنی از صفر تا صد در هر استانی تشکیل می‌شود و تمام آنها را به یک تعاونی کشوری تبدیل می‌کنیم که بازوی اجرایی ما در وزارت کار باشند. معتقدیم کسی که می‌تواند مشکل را حل کند خود مردم و کارآفرینان هستند.

کد خبر: 48087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =