تقویت همکاری‌های آژانس با ایران فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی

وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت رویکرد مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس، بر اهمیت تقویت روابط و همکاری‌های آژانس با ایران در زمینه‌های فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی و از جمله حمایت از صنعت هسته‌ای صلح آمیز ایران تصریح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به منظور انجام گفت و گوهای فنی با مسوولان سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

 وزیر امور خارجه در این ملاقات با تاکید بر ضرورت رویکرد مستقل، حرفه ای و بی‌طرفانه آژانس، بر اهمیت تقویت روابط و همکاری های آژانس با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی و از جمله حمایت از صنعت هسته ای صلح آمیز ایران تصریح کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با مذاکرات و تفاهمات حاصله بین آژانس و سازمان انرژی اتمی زمینه اجرایی شدن توافقات بیش از پیش فراهم شود.

وزیر امور خارجه در این ملاقات با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف انگیزی و بحران سازی، توجه مدیر کل را نسبت به هر گونه سوء استفاده رژیم صهیونیستی از سازوکارهای آژانس جلب کرد.

امیر عبداللهیان اظهار امیدواری کرد در سفر مدیرکل آژانس، اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود.

تاکید بر رویکرد فنی و حرفه‌ای بر تقویت روابط و همکاری ها و یافتن راه حل های خلاقانه

رافائل گروسی نیز متقابلا ضمن تاکید بر رویکرد فنی و حرفه‌ای بر تقویت روابط و همکاری ها و یافتن راه حل های خلاقانه تاکید کرد.

وی همچنین بر آمادگی آژانس برای حمایت از طرح های مشترک در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد و دیدار خود از ایران را نشانه‌ای از اراده برای گفت وگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

دو طرف در این ملاقات روند همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی را مثبت و موفق خواندند.

کد خبر: 48265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =