شاهد رشد اندک در صنایع بودیم

عضو کنفدراسیون صنعت ایران درباره وضعیت رشد صنعتی کشور در سال گذشته گفت: در سال جاری شاهد رشد اندک رشد در برخی از بخش‌های صنعت بودیم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

نصراله محمدحسین فلاح، عضو هیات‌مدیره انجمن مدیران صنایع و کنفدراسیون صنعت ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره وضعیت رشد صنعتی درایران بیان کرد: برای اظهار نظر در این رابطه نیاز به اطلاعات دقیق است که این اطلاعات در دسترس نیست.

وی افزود: امسال شاهد رشد اندکی در برخی از صنایع بوده‌ایم اما این به معنی بازگشت به اقتصاد پوینده و شرایط مطلوب نیست.

به گفته محمدحسین فلاح، ایران شاهد رکود چند ساله در بخش صنعت بوده است و فعالان بخش صنعت انتظار داشتند با تحولاتی که در انتقال دارایی‌ها و فروش نفت رخ داده است، شاهد بهبود بیشتر شرایط باشیم.

وی ادامه داد: البته با  تحولات طرح‌های عمرانی به طور نسبی فعال شد و رونق نسبتا خوبی در پاییز و اوایل زمستان بوجود آمد اما از آنجا که پرونده برجام امسال خاتمه پیدا نمی‌کند، احتمالا بخش‌های اقتصادی تاثیر خواهند گرفت.

عضو کنفدراسیون صنعت ایران گفت: در سال ۱۴۰۰، میزان سرمایه‌گذاری به اندازه استهلاک صنعت نبود و در واقع این میزان سرمایه‌گذاری پاسخگوی شرایط فعلی واحدهای صنعتی نیست.

وی با بیان اینکه همیشه در پایان فعالیت یک دولت و شروع فعالیت دولت بعدی، نوعی رکود اقتصادی در کشور حاکم می‌شود، بیان کرد: یکی از مشکلات ایران این است که هر نوع تغییری در دولت و مجلس شورای اسلامی رخ می‌دهد به هر دلیل که بارها تجربه شده، انجام بسیاری از امور در کشور متوقف می‌شود.

کد خبر: 48370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =