ضرورت وجود منابع جایگزین در بازار لوازم خانگی

دهقانی گفت: نوسانات ارز و حذف ارز ترجیحی قطعا بر بازار تاثیر خواهد گذاشت و جو روانی ایجاد می‌کند، پس لازم است مسئولان نظارت بیشتری بر تولیدات، واردات و صادرات داشته باشند.

الهوردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با افزایش قیمت لوازم خانگی طی ماه های اخیر در بازار گفت: موضوعات اقتصادی همانند یک زنجیر به هم وصل هستند که تغییر یکی از متغیرها سبب برهم خوردن معادله‌ها و ایجاد گرانی‌های نابه‌هنجار می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت محصولات تولیدی افزایش یافته در حالی که بسیاری از موارد نیاز تولید با هزینه ریالی بوده و حتی اگر با استفاده از ارز نیز باشد باید توجه کنیم که نرخ ارز در هفته‌های اخیر روند نزولی داشته است.

دهقانی با تاکید بر اینکه رفع انحصار در بازار موجب تعدیل بازار خواهد شد، عنوان کرد: نوسانات ارز و حذف ارز ترجیحی نیز در قطعا بر بازار تاثیر خواهد گذاشت و جو روانی ایجاد می کند پس لازم است که مسئولان نظارت بیشتری بر تولیدات، واردات و صادرات داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام نوروز باید با متخلفان این بازار به طور جد برخورد کرد، افزود: وزارت صمت باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار مانع از حضور دلالان و افزایش قیمت ها شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر واگذاری این صنعت به بخش خصوصی برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا ادامه داد:  زمانیکه برند واحدی، به تنهایی بازار را در دست می گیرد، بی شک روزی سوءاستفاده خواهد کرد پس لازم است که لوازم خانگی منابع متعدد جایگزین در بازار داشته باشد.

دهقانی در پایان گفت: دولت و سازمان تعزیرات حکومتی باید با ورود به موضوع گرانی لوازم خانگی از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری کنند.

کد خبر: 48394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =