استخدام دستگاه‌ها تنها با مجوز سازمان اداری و استخدامی

بر اساس تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در تمامی دستگاه های اجرایی کشور فقط بر مبنای مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور ممکن خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند (ب) تبصره ۲۰ لایحه را در خصوص مجوزهای استخدام در دستگاه های اجرایی، بررسی کرده و آن را تصویب کردند.

بر اساس بند (ب) در تبصره ۲۰؛ تمام اختیارات دستگاه های اجرائی موضوع ماده (۲۹ ) قانون برنامه ششم توسعه از جمله کلیه دستگاه ها و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است.

همچنین گفتنی است که دستگاه های اجرائی که دارای مقررات خاص اداری و استخدامی می باشند درخصوص استخدام و به کارگیری نیروی انسانی به استثنای وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، در سال ۱۴۰۱ موقوف الاجراء می شود.

در ادامه این بند قانونی در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده آمده است؛ هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاه های اجرائی مذکور، صرفًا بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و أخذ تأییدیه از سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش بینی بار مالی در قانون است.

کد خبر: 48463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =