چند نفر می‌توانند برای مسکن ملی ثبت‌نام کنند؟

بر اساس آخرین اظهارات مسئولان به نظر می‌رسد بیش از ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند در ثبت نام جدید طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند که البته ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد در فهرست ذخیره قرار دارند و بقیه این سهمیه می‌تواند جز سهمیه‌ای باشد که متقاضیان جدید مسکن برای آن ثبت نام کنند.

به گزارش آتیه‌انلاین، طی روزهای گذشته مسئله ثبت نام جدید در طرح اقدام ملی مسکن مطرح شده است اما این سوال مطرح می‌شود که چند نفر می‌توانند در این مرحله از ثبت نام برای خرید مسکن اقدام کنند.

روز گذشته ابراهیم صادقی‌فر - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی - از تسهیلات متعدد در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی برای اقشار کارگری و بازنشستگان خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد هزینه ساخت مسکن ملی که از کارگران و بازنشستگان دریافت می‌شود، به صورت تسهیلات ویژه دیده شده که به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: به زودی ثبت نام‌های جدید برای طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود و کارگران و بازنشستگان باید از این مسئله به خوبی مطلع شوند تا بتوانند هر چه سریعتر و بهتر در این طرح ثبت نام کرده و سهمیه مناسبی را از آن خود کنند.

البته امروز نیز محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه جلسه هیات دولت در این باره گفت: در طرح اقدام ملی مسکن سال گذشته در دو مرحله ثبت‌نام انجام شد و ۸۸۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که بعد از پالایش افراد تایید شده واجد شرایط ۴۳۴ هزار نفر شناسایی شدند. همزمان با فرآیند ثبت‌نام و بعد از آن برای تمامی در شهرهایی که ثبت‌نام انجام شد، زمین و پروژه تعریف شد.

وی افزود: افراد در چندین دسته یا از طریق دریافت زمین که خودشان به شکل گروهی احداث می‌کنند و  یا مجتمع‌سازی که با سازنده عقد قرارداد می‌کنند، و یا مشارکت مردمی در بافت‌های فرسوده، تعیین‌تکلیف شدند. البته حدود ۳۳ هزار نفر از ۴۳۳ هزار نفر، مردمی هستند که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که در بانک تشکیل پرونده دادند و از تسهیلات ساخت در بافت فرسوده بهره‌مند می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان با کمکِ کمیته امداد، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج و سپاه، خیرین مسکن‌ساز، همگی در سطح کشور، احداث خواهد شد. این برنامه با اهتمام ویژه توسط سازمان های نامبرده، پیش خواهد رفت.

با این اعداد و ارقام مطرح شده و اینکه به گفته محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی- ۱۶۰ هزار نفر در لیست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی خیلی از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی لیست ذخیره وجود خواهد داشت. می‌توان تعداد متقاضیانی که تا کنون در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نکرده و می‌توانند به این جمع اضافه شوند را محاسبه کرد.

با آمارهای مطرح شده ۴۴۶ هزار واحد مسکونی برای ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در دور جدید به زودی اعلام خواهد شد اما در وهله نخست ۱۶۰ هزار نفری که در لیست ذخیره قرار دارند در این سهمیه جای می‌گیرند و نهایتا ۲۸۶ هزار نفری که تا کنون ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 4852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =