تئاتر فجر در گام ۳۹

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با موافقت ستاد مقابله با کرونا از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، در شرایطی که حتی جشنواره های مهمی مانند کن، برلین، اسکار و گلدن‌گلوب به تعویق افتاده اند، تا حدود یک ماه دیگر دوره سی‌ونهم جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر برگزار خواهد شد.

در واقع رخدادهای جشنواره‌ای تئاتر کشور همواره در مسیر برگزاری با اتفاقات متفاوتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اما این بار هجمه ویروس کرونا که بخش مهمی از فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تمامی کشورهای جهان ازجمله ایران را تحت‌الشعاع قرار داده است بر تمامی برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور در تمامی بخش‌ها از جمله رویدادهای فرهنگی و هنری سایه انداخته است.

هرچند در ابتدا زمزمه‌هایی مبنی بر عدم برگزاری جشنواره تئاتر فجر در گام سی‌نهم به گوش می‌رسید؛ اما در نهایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری آن وزارت‌خانه و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکلی قاطع از برگزاری این جشنواره خبر دادند و برای اثبات این قطعیت، حسین مسافرآستانه که پیش از این نیز سابقه دبیری جشنواره تئاتر فجر را برعهده داشته و در پس تجربیاتش سابقه مدیریت های متعدد در عرصه تئاتر را به دوش کشیده به‌عنوان دبیر این دوره رویداد انتخاب شد.

حسین مسافر آستانه - دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر - درباره نحوه برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر عنوان کرده است: تمرکز اصلی جشنواره امسال در شکل برگزاری بر بهره‌گیری از بستر فضای مجازی است اما متناسب با شرایط در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی تماشاخانه‌ها در زمان برگزاری جشنواره، تنها تعدادی از سالن‌های منتخب و دارای شرایط مناسب برای اجرای آثار در شرایط مقتضی، میزبان مخاطبان نمایش های بخش صحنه‌ای خواهند بود. وی یادآور شد: هیچ تصمیمی در راستای تغییر تاریخ و یا برهم زدن بخش‌های جشنواره در دستور کار مدیران، دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر وجود ندارد و با تبعیت از تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت اصول مقرر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی خود و تصمیمات اجرایی را بر آن اصول بنا نهادیم. در این خبر علاوه بر تأیید قطعی برگزاری حضوری جشنواره آمده که «اسامی این تماشاخانه‌ها و شرایط اجرای متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی، طی دستورالعمل‌هایی به‌زودی از سوی دبیرخانه جشنواره به گروه‌های شرکت‌کننده و علاقه‌مندان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 طبق آنچه تاکنون مشخص شده، جشنواره امسال تئاترفجر همزمان با جشنواره فیلم از 11 تا 21 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

بنا به روال هر سال اول بهمن می‌بایست زمان شروع جشنواره تئاتر فجر باشد، اما تاریخ این رویداد در دو سال گذشته به دلیل همزمانی با روزهای فاطمیه دستخوش تغییر شد و امسال هم کرونا آن را جابجا کرده است. البته آن طور که دبیر جشنواره می‌گوید، ترجیح دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر فجر بر این بوده که تا جای ممکن این تاریخ دیرتر باشد ولی در نهایت به همان ۱۰ روزی رسیده‌اند که جشنواره فیلم فجر هم برگزار می‌شود، یعنی ۱۱ تا ۲۱ بهمن. این‌ در حالی است که سال گذشته هم این همزمانی با انتقادهایی در نشست خبری جشنواره مطرح بود.

کد خبر: 4866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =