فداکاری مهم‌ترین ویژگی پرستاری

پرستار تریاژ بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام‌ علی (ع) فرخشهر در استان چهارمحال و بختیاری، تریاژ اورژانس را نخستین ورودی بیمارستان توصیف کرد و با توجه به مراجعه بیماران مختلف که نیازمند رسیدگی فوری هستند، لازمه فعالیت در این بخش را علاوه بر برخورداری از دانش و تجربه کافی، داشتن روحیه فداکاری و سخت‌کوشی دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سیدمحمد حسینی با اشاره به بالا بودن تعداد مراجعه کننده‌ها به بخش اورژانس، افزود: حتی قبل از کرونا نیز به دلیل اپیدمی برخی بیماری‌ها، واحد اورژانس همواره با تعداد بالای مراجعه کننده‌ها مواجه بود. برای مثال هنگام شیوع تب اطفال که معروف به انفلوآنزای اطفال است، در هر شیفت حدود ۱۵ تا ۲۰ بیمار مبتلا به این بیماری، علاوه بر بیماران عادی مراجعه می‌کردند. در پیک‌های کرونا نیز در هر شیفت حدود ۷۰ تا ۹۰ بیمار پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه تریاژ، نخستین ورودی بیمارستان است و پرستار تریاژ در معرض انواع برخوردها قرار دارد، اظهار کرد: برخی از مواقع، بیماران در اثر درگیری‌ها و نزاع‌های خانوادگی یا خیابانی به اورژانس مراجعه می‌کنند و ممکن است ادامه این نزاع‌ها از سوی همراهان بیمار با طرف‌های مقابل در اورژانس اتفاق افتد.

پرستار تریاژ گفت: همچنین برخی از بیماران با مشکلات اعصاب و روان، به اورژانس مراجعه می‌کنند و این پرستاران تریاژ هستند که حتی پیش از انتظامات اولین سؤال‌کننده و مواجه شونده با بیماران هستند.

حسینی تصریح کرد: این‌ها بخشی از مشکلات فیزیکی را شامل می‌شود و بخشی از مشکلات پرستاران تریاژ ناشی از استرس‌های شغلی با تأثیرات روانی است؛ مشاهده صحنه‌هایی مانند بیمار بدحال یا در حال مرگ، به طور حتم بر روحیه پرستاران عوارض نامطلوبی می‌گذارد.

وی افزود: از سوی دیگر، پرستاران در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند و درست است که در تریاژ از وسایل حفاظت فردی و ایمنی استفاده می‌کنیم، اما امکان انتقال بیماری به‌ویژه از نوع کرونا بسیار زیاد بوده و این مسائل جزو امور جدانشدنی تریاژها را تشکیل می‌دهد.

پرستار تریاژ بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام‌ علی (ع) فرخشهر مراجعه اورژانسی خانم‌های باردار و تولد نوزادان را از شیرین‌ترین خاطرات پرستاران تریاژ عنوان کرد و گفت: مراجعه اورژانسی این مادران جزو مسائل پرخطر محسوب می‌شود؛ اما مشاهده لبخند رضایت‌بخش آنان پس از تولد نوزاد و اقدامات فوری درمانی که با هماهنگی پرستاران این واحد فراهم می‌شود، بسیار جذاب است و خستگی کار را از تن به‌در می‌کند.

کد خبر: 48792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =