حل معضل بیکاری با آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نقش سازنده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ایجاد و اشتغال پایدار، افزود: ما باید افتخار کنیم در چنین سازمان سازنده ای کار می کنیم. این مجموعه مهم ترین سازمان مهارتی کشور است که قطعاً می تواند گره گشای مشکل بیکاری جوانان باشد و کشور را از این معضل نجات دهد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی نیا بیان داشت: مشکلات و سختی ها همیشه وجود دارد، مهم این می باشد که ما در مسیر خوبی که قرار گرفته ایم به درستی خدمت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمامی همکاران مجموعه آموزش فنی و حرفه ای کشور نقش سازنده ای در حوزه مهارتی کشور دارند؛ ولیکن کار اصلی سازمان از سال ۱۴۰۱ آغاز می شود و باید تمام تلاش خود را برای ارتقای مهارت کشور و ایجاد اشتغال انجام دهیم.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تقدیر از پیگیری های جدی موضوعات سازمان به خصوص حقوق کارکنان آموزش فنی و حرفه ای توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان ساخت: در گذشته درآمدهای سازمان عمومی بود و با تلاش ها بسیار درآمدهای سازمان اختصاصی شد. این اقدام بسیار ارزشمند و بزرگی در کمک به دغدغه اقتصادی همکاران بوده است.

وی بیان داشت: ما به وجود همکاران سازمان افتخار می کنیم و با یاری همکاران و سرمایه های انسانی سازمان آینده ای را خواهیم ساخت تا برازنده ی هر ایرانی باشد.

حسینی نیا، در پایان سخنان خود خواستار یاری همکاران کوشای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رسیدن به اهداف عالیه سازمان و ارائه آموزش های نوین متناسب با نیاز بازار در حال و آینده شد و اذعان داشت: افتخار می کنم در کنار شما و خدمتگزار شما هستم و با همکاری شما می توانیم به توسعه مهارت آموزی و اشتغال کشور کمک کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع، در ادامه با ارائه گزارش عملکرد برنامه، بودجه و نوسازی، بیان داشت: در استقرار نظام مدیریت بهره وری بر اساس رویکرد مسئله محور بر اساس برنامه ششم توسعه؛ تشکیل جلسات توجیهی و کارگروه های تخصصی متولیان بهره وری استانی و ستادی و تعیین سیاستگذاری ها بر اساس دستورالعمل بهره ‌وری، شناسایی مسائل اصلی سازمان در پایین بودن بهره وری در کل زنجیره ارزش، برش استانی برنامه های ارتقاء بهره وری سال  ۱۴۰۰ تهیه و ابلاغ به استان ها جهت اجرا و ... از اقدامات انجام شده می باشد.

امیر میمنت آبادی، اختصاصی نمودن درآمدهای سازمان، افزایش تعرفه درآمدهای سازمان و شناسایی درآمدهای جدید، پیگیری و تصویب قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پیگیری وصول درآمدهای سازمان از سایر دستگاه های اجرایی طرف قرارداد، تفاهم نامه و ... را اقدامات مهم مجموعه در محور توسعه و ارتقاء بهره وری منابع مالی سازمان و تنوع بخشی منابع مالی سازمان خواند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه معاون توسعه مدیریت و منابع، با ارائه گزارش فعالیت های حوزه امور مالی، و ذی حسابی، منابع انسانی و پشتیبانی، امور عمرانی؛ ایجاد مراکز مهارت آموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی، اعزام مربیان به دوره های تجربه اندوزی در بنگاه های اقتصادی، توسعه مشاغل مهارت محور کم سرمایه زودبازده، رونق بخشی به فعالیت های آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، طراحی و استقرار مدل  جدید  استاندارد نویسی بر اساس استانداردهای شایستگی و ارزشیابی مشاغل و حرف، اجرای فاز ۱ پروژه پلت فرم مهارت آموزی سازمان را از برنامه های آتی سازمان برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع در پایان ضمن تقدیر از همکاران مجموعه در اجرای موفق محورها و شاخص های فعالیت حوزه، یکپارچه سازی وب سایت اطلاع رسانی سازمان، حضور مؤثر کیفی و پررنگ در مسابقات بین المللی مهارت، بررسی و تصویب طرح رتبه بندی مربیان در مجلس شورای اسلامی، تلاش در راستای بهبود وضع معیشتی کارکنان و مربیان سازمان با پیگیری موضوع افزایش درصد فوق‌العاده ویژه در احکام کارگزینی موضوع بند دهم ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و غیره را از دیگر برنامه های این مجموعه عنوان کرد.

شایان ذکر است، کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این نشست صمیمانه به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

کد خبر: 48807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =