توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در نوروز و ماه رمضان

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با اشاره به برگزاری ۱۷ جلسه و ۲۳۰ مصوبه در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۳۰ هزار بسته معیشتی در جامعه هدف در ۲ مرحله، یک مرحله در نوروز و یک مرحله در ماه مبارک رمضان توزیع می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا،  احمد احمدی صدر در نشست خبری با خبرنگاران درباره فعالیت های این سازمان گفت: برنامه عید تا عید از ابتدای ماه شعبان تا لحظه سال تحویل از جمله برنامه های این سازمان است و مراسم اعیاد شعبانیه نیز به طور ویژه در مددسراها  مراکز پرتو، شامل پذیرایی، جشن و مولوی، مسابقات برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با اشاره به برگزاری بازارچه های محلی حمایتی با عنوان دست آفرین به منظور حمایت از مشاغل خانگی، گفت: تامین سبد خانوار سخت شده و اشتغال در منزل می تواند به رونق اقتصادی خانواده و شهر کمک کند.

وی گفت: تامین سبد خانوار برای زنان سرپرست خانوار سخت تر است و این افراد در جامعه هدف حمایتی شهرداری به طور ویژه قرار دارند.

احمدی صدر با بیان اینکه به فعالیت های سایر ارگان ها در این حوزه کاری نداریم، افزود: برنامه های ویژه ای در حوزه بانوان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این بازارچه ها در بوستان قیطریه، ملت، نهج البلاغه، یاس فاطمی، برپا شده اند و به طور رایگان در اختیار بانوان سرپرست خانوار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد که این افراد بازاری نیستند و درآمد ناچیزی دارند، این درحالی است که تولیدات آنان در حد صادرات با کیفیت است.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان اینکه برپایی هر غرفه هزینه ای بین ۷-۱۰ میلیون تومان داشته و در مجموع پنج میلیارد می شود، گفت: برای رونق تولید و مانع زدایی باید کاری انجام  داد و هزینه کرد.

وی با بیان اینکه این غرفه ها ۱۰ روزه است و تا سال تحویل  برپا خواهد بود از رسانه ها خواست از این غرفه ها بازدید کنند و اظهار داشت: اگر در این ۱۰ روز کالاهای این زنان فروخته نشود، شهرداری اقدام به خرید این کالاها خواهد کرد.

حمایت از کودکان کار

وی با برگزاری جشن های برای کودکان کار گفت: ۲۷ مرکز برای کودکان کار داریم که هر روز برنامه های تحصیلی این افراد را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نمی توانیم کودکان کار را انکار کنیم، گفت: در بین کودکان کار، قهرمان جهان و کشتی گیر و تکواندوکار المپیکی داریم و افرادی هستند که مستند ساز داریم.

وی با بیان اینکه برنامه ویژه برای کودکان کار، برنامه بلند مدت و حمایتی است، افزود: برنامه ای ویژه کودکان کار فردا در فرهنگسرای بهمن با حضور ۱۵۰۰ نفر از کودکان کار برگزار می شود.


به گفته وی، آمار کودکان کار متغیر است اما در مدارس پرتو به ۲ هزار و ۵۰۰ کودک کار خدمات ارایه می شود و از نخبه ها و جهادگران دعوت شده تا در مورد کودکان کار در سطح بالایی در سطح دنیا برنامه ریزی کرده و الگویی را برای جهان ارائه کنیم.

مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران با اشاره به برنامه برای سال تحویل ویژه ایتام، گفت: برنامه در برج میلاد همراه با مراسم و برگزاری استیج ویژه کودک و آتش بازی،   ویژه ایتام برگزار می شود.

احمدی صدر افزود: شهربازی برج میلاد نیز آماده افتتاح است و با وجود ایتام افتتاح می شود.

برگزاری جشن مسیح امت 

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی با نام مسیح امت، گفت: این برنامه ویژه میلاد حضرت مهدی در تمامی سامان سراها، برگزار می‌شود.

ارایه ۳۰ هزار بسته معیشتی  

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان اینکه، ۳۰ هزار بسته معیشتی در جامعه هدف توزیع خواهد شد، اظهار داشت: این بسته ها در ۲ مرحله، یک مرحله در نوروز و یک مرحله در ماه مبارک رمضان توزیع می شود.

وی افزود: این بسته ها به نیازمندان ثبت شده و خانواده کارگران فصلی که از کرونا دچار آسیب شدند، زنان سرپرست خانواده که دچار آسیب شدند، زندانیان آزاد شده ارائه می‌شود.

احمدی صدر آزین بندی، تجلیل از خانواده شهدا که با حضور بهبود یافتگان انجام می شود، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مراسم دل تکانی، تکریم خانواده مددجویان، استقرار گشت فوریت های اجتماعی، برپایی سفره هفت سین، تهیه پوستر و تبلیغ محیطی را از دیگر فعالیت های این سازمان برای نوروز اعلام کرد.

به گفته وی، پایگاه های خدمات اجتماعی در ایام نوروز فعال خواهند بود و ساماندهی افراد بی خانمان، تهیه بلیت در راه ماندگان، اعلای سبد حمایتی به درراه ماندگان، از دیگر فعالیت‌های این ایام است.

 افتتاح سومین مرکز طوطیا

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران تاکید کرد: سومین مرکز طوطیا نیز به منظور توسعه و تسهیل در کسب و کارهای محلی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در مراکز طوطیا، هفت هزار شغل ایجاد شده است، گفت: اگر در هر محله یک مرکز داشته باشیم و هر مرکز ده هزار شغل ایجاد کند، ۲۲ هزار شغل در سال در تهران ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید موانع را از مقابل پای جوانان برداشت،  افزود: در حال حاضر همه شهروندان می‌توانند به مراکز طوطیا مراجعه کنند و از خدمات این مرکز بهره بگیرند.

معتادان متجاهر تهران ۲ برابر شده اند

وی با بیان اینکه معتادان متحاهر سطح شهر تهران از سال ۹۵ دوبرابر و بیشتر شده است، گفت: در مدل قرارگاهی این چالش را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: مسایل اجتماعی فقر تهاجم فرهنگی ورود مواد مخدر و ... موضوعاتی است که قابل بررسی است.  

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان چرایی جمع نشدن این آسیب و معتادان اجتماعی، گفت: نهادهایی که مسیولیت دارند در این حوزه، مانند نهرهای کوچکی هستند که در جمع آسیب حرکت می کنند اما هم افزا نشده و به رودخانه بزرگ و با سرعت تبدیل نشده اند.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه اجتماعی، اظهار کرد: مدل قرارگاهی مدل مترقی است که همه تصمیم گیرندگان، دور یک میز می نشینند.  

وی با بیان اینکه ۱۷ جلسه قرار گاه با حضور شهردار تهران و مسوولان عالی رتبه کشور در حوزه اعتیاد برگزار شده است، گفت: این قرار گاه ۲۳۰ مصوبه داشته است که ۸۰ درصد مصوبات نیز عملیاتی شده است.

احمدی صدر افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر از ابتدای روز کاری قرارگاه جمع آوری شده اند و حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز نگهداری انتقال پیدا کردند.

وی عدم هم افزایی و نداشتن برنامه جامع را یکی از مشکلات این حوزه دانست و گفت: بیش از چهل گروه و فعال اجتماعی در این حوزه به تهیه برنامه و چگونه برخورداشتن با معتادان متجاهر کمک کرده اند و کار سلامت، سم‌زدایی، ارتباط صمیمانه و رفیق راه، اتفاق افتاده است.

نیامدیم آقایی کنیم

وی گفت: این گفتمان امام علی و انقلاب اسلامی است و باید تلاش کنیم که آیندگان هم آن را ادامه دهند.

احمدی صدر گفت: تا روزی که هستیم این گفتمان را ادامه می دهیم و بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم کاری روی زمین نماند.

وی با بیان اینکه به ما انتقاد می کنند، که چرا به خانه نمی روید و شبانه روز کار می کنید، گفت: ما نیامدیم آقایی کنیم بلکه این سازمان، سازمان نوکری مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و اعلام دغدغه این سازمان برای بهبود وضعیت افزود: دختر فراری که در خیابان است، فرض را بر این می گیریم که فرزندان خودمان هستند.

افزود: این موضوع طبیعی است و با چنین فرضی زندگی مان را تنظیم میکنم برای نجات دخترمان.

کد خبر: 48862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =