رونمایی از بزرگترین نخ نگاری دنیا در ایوان انتظار تهران

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مترو تهران گفت: بزرگترین طرح نخ نگاری دنیا با موضوع امام زمان (عج)، در آستانه نیمه شعبان و در راستای هویت بخشی به ایستگاه های مترو تهران، در ایوان انتظار اجرا و رونمایی شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحمد نقیب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه نخ نگاری که در ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) اجرا و نصب شده بزرگترین پروژه نخ نگاری کشور و دنیا است، گفت: بزرگترین ابعاد نخ نگاری ثبت شده در گینس به قطر دو متر است، در حالی که طرح کار شده نخ نگاری در ایوان انتظار در دایره ای به قطر ۳.۲ متر کار شده که از این جهت رکورد جهانی این کار در دنیا شکسته می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف این معاونت، هویت بخشی به ایستگاه های متروی تهران است، ادامه داد: یکی از مشکلات ما نداشتن هویت ایستگاه های مختلف مترو تهران است؛ در همین راستا، ایستگاه میدان ولیعصر (عج) به عنوان یکی از ایستگاه های بزرگ و پر رفت و آمد مترو، به عنوان نخستین ایستگاه برای نصب یک طرح در جهت هویت بخشی به آن، انتخاب شد.

به گفته نقیب مجموعا ۱۰ هنرمند در چهار روز در اجرای این طرح همکاری داشتند که البته در حین اجرا از مشارکت مردمی نیز استفاده شده، در ساخت این طرح بیش از هشت کیلومتر نخ که فاصله ای معادل بوستان ولایت تا میدان ولیعصر (عج) است و همچنین ۳۶۰ میخ مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح نخستین پروژه در راستای هویت بخشی به ایستگاه های مترو تهران است و در نظر داریم تا در سایر ایستگاه های مترو تهران نیز طرح هایی را جهت هویت بخشی به آن، اجرا کنیم.

در آستانه نیمه شعبان از بزرگترین طرح نخ نگاری دنیا با موضوع امام زمان (عج) در مجموعه ایوان انتظار رونمایی شد.

کد خبر: 48863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =