سردار زنده در دل تاریخ

سردار دلهای مردم ایران شامگاه سیزدهم دی ماه سال گذشته، در دل تاریکی شب هدف تیر دشمنان قرار گرفت و آسمانی شد.

به گزارش آتیه آنلاین، سیزدهمین روز از دیماه ۹۸ یکی از تلخ‌ترین جمعه ها بود؛ روزی که با خبری دردناک آغاز شد و داغی سنگین بر دلها گذاشت. سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بعد از عمری مجاهدت و سربازی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه شهید ابو مهدی مهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق و همراهان ایرانی و عراقی خود مورد ترور هوایی رژیم آمریکای تروریست قرار گرفت و به شهادت رسید.

این سردار اسلام تمام عمر خود را صرف جنگ با دشمنان و برقراری امنیت در مرزهای ایران گذاشت که سرانجام نیز در همین راه، جان خود را نثار آرمانهای انقلاب کرد و به آرزوی دیرین خود ،شهادت  نائل شد. پس از شهادت ایشان، مراسم تشییع جنازه  باشکوهی برگزار شد و پیکر این سردار بزرگ را در چند شهر تشییع شد که این مراسم به گفته تمامی کارشناسان و خبرنگاران خارجی در جهان بی نظیر و بی مانند بوده است.

در واقع شکل‌گیری و ظهور شخصیت شهید قاسم سلیمانی حاصل یک پروسه ۶۳ ساله است که از ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در منطقه جنوبی ایران و در میان ایل سرفراز سلیمانی آغاز شده و ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ با شهادت به تکامل می‌رسد و او را در تاریخ ایران و جهان، به عنوان یک قهرمان ماندگار کرد. حاج‌ قاسم سلیمانی به دلیل چهار دهه حضور در جهاد و مبارزه  و طول عمری که داشت شخصیتی فوق‌العاده و اسطوره‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی دارد چراکه ایشان تجربیاتی را به‌دست آورد و در جاهایی نقش‌آفرینی کرد که دیگران امکان نقش‌آفرینی در آن را پیدا نکردند.

از طرفی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به واسطه ویژگی‌های برجسته اخلاقی در میدان مبارزه، رفتار اجتماعی و سیاسی مورد علاقه تمام گروه‌های سیاسی و مردم بود و پس از شهادتش آنچنان در دلها رسوخ کرد تا ثابت کند نام مردانِ مکتب امام حسین (ع) همواره جاری و ساری است. رهبر انقلاب در وصف سردار شهید قاسم سلیمانی فرمودند: علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم «حتی آنهایی که تصور نمی‌رفت» او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی بود.

در واقع عشق به مردم و عشق به انسانیت، از خصیصه‌های مهم سردار شهید سلیمانی بود. ایشان در درجه اول عاشق ملت ایران بود و با شهادتش محور مقاومت را محکم تر و اراده ایرانیان را برای ایستادگی در مقابل جنایتکارانی که در طول ۴۰ سال تنها سلاحشان تحریم و ترور بود، بیشتر کرد و این روزها با وجود گذشت یکسال از آن روز سیاه هنوز هم این حادثه تلخ، باورنکردنی است و مردم ایران دردکشیده اما سرافراز همچنان داغدار و دلشکسته فرزند دلاور میهن شان هستند و گویی همین امروز او را از دست داده اند.

بدون شک یاران و شاگردانش در ایران و جبهه های مقاومت که در مکتب ایشان تربیت شده اند آرمان ها و اهداف مقدسش را ادامه خواهند داد.

کد خبر: 4887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =