تعمیرات اساسی توربین بخار پالایشگاه نفت لاوان با استفاده از توانمندی داخلی

تعمیرات اساسی توربین بخار STG-۱۴۰۴ پالایشگاه نفت لاوان با اعتماد مدیریت و با استفاده از توانمندی متخصصین داخلی انجام شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت لاوان، تعمیرات اساسی توربو ژنراتور شماره ۴ این شرکت توسط نیروهای جاری با تلاش شبانه‌روزی طی ۲۸ روز انجام پذیرفت.

مهندس خلیل جادری پور رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت لاوان با بیان اینکه تعمیرات اساسی توربین بخار STG-۱۴۰۴ پالایشگاه نفت لاوان به اتمام رسیده است، گفت: در سال های اخیر با تلفیق عناصر جوانی، تعهد و توانمندی؛ نیرو های انسانی متخصص توانسته اند، تعمیرات دوره ای مورد نیاز تجهیزات حساس پالایشگاه را به سرانجام برسانند که جای تقدیر دارد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت لاوان با اشاره به اهمیت اجرای تعمیرات اساسی واحدهای تولید برق "نیروگاه بخار"، اضافه کرد: حدودا" ۹ سال از نصب و راه اندازی مولد بخار ۷ مگاواتی پالایشگاه ساخت شرکت Teriveni به شماره STG-۱۴۰۴  می گذرد و بیش از ۵۹۰۰۰ ساعت از کارکرد آن سپری شده است.

جادری پور در ادامه با تاکید بر اینکه واحدهای تولید برق پالایشگاه نقش موثری در استمرار و پایداری تولید فرآورده های نفتی واحدهای مختلف عملیاتی پالایشگاه ایفا می نمایند، تصریح کرد: از این رو انجام تعمیرات اساسی توربین بخار، گیربکس، ژنراتور، کلیه مبدل های حرارتی شامل کندانسور، کولر روغن، کولر خنک کن ژنراتور، سیستم خلاءگیری، ادوات ابزار دقیق و کلیه سیستم های جانبی آن در بهمن ماه سال جاری در دستور کار واحدهای تعمیرات ماشین آلات دوار، ابزاردقیق، برق و تعمیرات دستگاه های ثابت و واحد بازرسی فنی قرار گرفت.

رییس اداره نگهداری و تعمیرات پالایشگاه لاوان به پنج ویژگی بومی سازی تعمیرات با تکیه بر تخصص داخلی اشاره کرد و گفت که در وهله اول انجام تعمیرات اساسی مجموعه توربو ژنراتور با تکیه بر توان نیروهای متخصص سبب افزایش اعتماد بنفس، خودباوری و کارایی کارکنان این شرکت گردیده است.

وی دومین ویژگی را استفاده حداکثری و بهینه از قطعات یدکی موجود در قسمت های مختلف توربین بخار، گیربکس و ژنراتور و تجهیزات جانبی دانست و افزود که انجام آن پس از اندازه گیری ها، بازرسی ها و اصلاحات مورد نیاز تماماً با امکانات موجود پالایشگاه،   از نکات بارز اورهال مذکور به شمار می رود.

جادری پور استفاده از روتور یدک توربین که قسمتهای عمده آن از جمله پره ها، سیل ها و ...  تماماً توسط متخصصین شرکت های داخلی برای نخستین بار پس از راه اندازی نیروگاه بخار پالایشگاه از سال ۱۳۹۰ ساخته شده را سومین ویژگی تعمیرات اساسی فوق دانست و خاطر نشان کرد که در مرتبه چهارم نصب و بکارگیری بعضی از قطعات یدکی حساس توربین از جمله یاتاقانها، چرخ دنده های مجموعه Barring Gear، مجموعه مبدل خنک کاری ژنراتور و روغن، اجکتورهای سیستم خلاگیری و... که توسط شرکت های دانش بنیان داخلی ساخته شده و منجر به کاهش وابستگی به تامین قطعات از کشور سازنده گردیده است.

رییس اداره نگهداری و تعمیرات پالایشگاه لاوان جلوگیری از هدر رفت هزینه های نگهداشت تجهیزات حساس پالایشگاه، عدم وابستگی به متخصصین شرکت سازنده خارجی تجهیز(شرکت Triveni کشور هندوستان) و کاهش مصرف قطعات یدکی را پنجمین شاخصه مهم قابل ذکر دانست.

جادری پور در پایان اذعان داشتند مجموعه توربو ژنراتور شماره ۴ نیروگاه بخار پالایشگاه لاوان در اسفند ماه با موفقیت و توان حداکثری در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین، پالایشگاه نفت لاوان، یکی از شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی در استان هرمزگان است. این پالایشگاه، ظرفیت اسمی ۵۰٬۰۰۰ بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی ۵۵٬۰۰۰ بشکه در روز را داراست. خوراک این پالایشگاه از نفت خام میادین دریایی سلمان، رشادت، بلال، رسالت و میعانات گازی پارس جنوبی تأمین می‌گردد.

کد خبر: 48977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =