تشریح برنامه های اشتغالزایی کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در بسیاری از مسائل کشور به این نتیجه رسیدیم که عرصه اشتغال را باید هر چه سریع‌تر مردمی کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی فیروزآبادی، در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، افزود: مردمی دنبال کردن به این معناست که در کنار برنامه ریزی‌های کلانی که انجام می‌شود و با نگاه از بالا و کلان، تلاش می‌کنیم جانمایی و اولویت بندی، تشویق و سرمایه گذاری داخلی و خارجی جذب شود و تولید راه بیفتد و اشتغال ایجاد شود.

وی ادامه داد: مردم هم آمادگی و ایده و برخی‌ها امکانات دارند و می‌توانند اشتغال را ایجاد کنند و باید این مسیر را هموار کنیم.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه باید به عرصه اشتغال، نگاه مردمی داشته باشیم، اضافه کرد: عمده این مشاغل به شکل خرد و خانگی و مانند آن است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی به ویژه در اصل ۴۳ تاکید شده است که دولت باید وسایل کار را برای افراد فراهم کند و به نوعی موید این نگاه است که اگر کسی از متن مردم خواست کاری را راه اندازی کند باید شرایط آن فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به پیشرفت فضایی علمی کشور و دنیا و شکل گیری استارتاپ‌هایی که در عرصه دانش بنیان شناخته می‌شوند چالشی که قبلاً مشاغل خرد و خانگی داشتند و امکان این را پیدا نمی‌کردند که در رقابت با مشاغل بزرگ و تولیدهای انبوه در اقتصاد، تداوم حیات دهند؛ به نوعی بر طرف شده است.

فیروزآبادی افزود: سال‌های گذشته تلاش شده است ابزارآلات و خروجی‌های دانشی کشور در خدمت اشتغال‌های خرد قرار گیرد.

وی اضافه کرد: طرح سمپاشی با پهپاد و طرح‌های مربوط به پرورش ماهی‌های سردآبی در استخرهای کوچک از جمله طرح‌هایی بوده است که ثمرات تجاری شده‌ای از دانش بنیان است که در مشاغل خرد اتفاق می‌افتد.

فیروزآبادی اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد از اشتغال‌های کمیته امداد (ره) به شکلی با تعریف وسیعی از فضای دانش بنیان موجود در کشور ارتباط برقرار می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس مصوبه جلسه نخست شورای عالی اشتغال در دولت جدید، مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ هستیم و باید آن را محقق کنیم.

فیروزآبادی افزود: برای این منظور مجموعه‌ای از راهبردها را آماده کرده ایم که یکی از مهم‌ترین آنها متصل کردن کسب و کارهای کوچک و خانگی به کسب و کارهای بزرگ است، چه در قالب تأمین بازار و چه در قالب تأمین زنجیره کسب و کارها که کمک قابل توجهی به بقا و تداوم کسب و کارهای کوچک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بازار مسئله مهمی است، گفت: در کسب و کارهای خانگی به ویژه صنایع دستی و مسائل شبیه آن فرصت خیلی خوبی را برای صادرات داریم و مورد استقبال است.

فیروزآبادی اضافه کرد: اگر زمینه صادرات این محصولات با شرکت‌های بزرگ فراهم شود، به رونق این مجموعه کمک خواهد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همچنین مسئله خدمات در اشتغال، مسئله مهمی است و بخشی از خدمات به آموزش گره می‌خورد و فصل جدیدی برای آموزش باز کردیم.

وی ادامه داد: بر آموزش از سنین پایین‌تر و دانش آموزان و دانشجویان تاکید داریم و اگر بتوانیم با آموزش مناسب در حوزه مهارتی، شغل خوبی را برای خانواده‌های محرومان ایجاد کنیم زنجیره فقر به طور کامل، قطع خواهد شد و فرزندان آن‌ها دیگر محروم نخواهند بود.

کد خبر: 49011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =