همه تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار خواهیم بست

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در شرایطی وارد کار شد که با ناترازی‌های مختلفی روبرو بود. امروز همه تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در نشست شورای معاونان وزارت نیرو با حضور معاون اول رییس جمهوری  افزود: کالاهای این دستگاه، جزو زیرساخت‌ها بوده و یکی از ملزوم‌های توسعه و گسترش اقتصاد کشور است.

وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو دولت سیزدهم در شرایطی وارد کار شد که با ناترازی‌های مختلفی روبرو بود و امروز ما همه تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد.

محرابیان  با برشمردن افتخارات صنعت آب و برق از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گفت: میزان پوشش برق در شهرها به صورت ١٠٠ درصد و در روستا حدود ٩٩.٧ درصد است.

به گفته وی، در موضوع توسعه نیروگاه‌ها، ابتدای انقلاب ظرفیت نیروگاه‌ها حدود ٧ هزار مگاوات بود که امروز به بیش از ٨٠ هزار مگاوات رسیده است.

محرابیان ادامه داد: در تجهیزات، خطوط انتقال، پست و غیره تقریبا مستقل بوده و جزو صادرکنندگان بنام هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به سوابق کشور در موضوع‌های مرتبط با آب، گفت: سازه‌های آبی ۵ هزار ساله، هزاران قنات و غیره نمونه‌ای از سوابق و تخصص‌ها در کشور است، علاوه بر اینکه ایران جزو چند کشور سازنده سد در دنیا است.

محرابیان همچنین با اشاره به خدمات صادراتی وزارت نیرو، خاطرنشان  کرد: در موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی، بیش از ۵٠ درصد مربوط به خدمات صنعت آب و برق بوده که نشانگر تخصص بالای نیروی انسانی در کشور است.

کد خبر: 49829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =