دریا دارای ظرفیت اشتغال زایی است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دریا دارای ظرفیت های برای  اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی است.

علی حسین رعیتی فرد صبح امروز در جریان مراسم رونمایی از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته جمعی کاردریایی گفت: رونمایی از قرارداد کار دریانوردان را در روز ملی خلیج فارس و هفته کارگر گرامی میداریم.  
وی اضافه کرد : پیشینه گسترده و امکانات و توانمندی هایی که ما در صنعت دریانوردی داریم در جهان به عنوان شاخصه جمهوری اسلامی مطرح است.  
وی ادامه داد : نمونه قرارداد کار دریایی با توجه به سه جانبه گرایی مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است.  
معاون وزیر کار همچنین تصریح کرد : قراردادی که امروز رونمایی می شود در واقع به عنوان یک مزیت برای دریانوردان کشور محسوب می شود.  
رعیتی فرد بیان داشت : در پیمان دسته جمعی، توجه به قانون کار مورد تاکید بوده است و بیش از ۱۵۰ هزار نفری که در حوزه دریانوردی در حال فعالیت هستند می توانند از ظرفیت های این پیمان و قرار دادهای کار بهره مندی لازم را داشته باشند.  
وی افزود : امیدواریم شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت های دریا در حوزه اشتغال بیشتر استفاده لازم را داشته باشیم.

توسعه دریامحور، راه برون رفت کشور از مشکلات 

همچنین در این مراسم دبیر انجمن صنفی دریانوردان در جریان مراسم رونمایی از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته جمعی کار دریایی گفت : تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی توسعه دریامحور است.
سامان رضایی گفت: تعداد قابل توجهی از بخش جمعیتی بسیاری از کشورها در کنار دریا ساکن هستند و این مهم در کشور ما صادق نیست.
وی بیان داشت : در توسعه دریامحور یکی از مهم ترین شاخص ها منابع انسانی است.
وی ادامه داد : نزدیک به ۷۰ درصد دریانوردان دارای قرارداد کار نیستند. سامانه متمرکز کاریابی دریایی از اقداماتی است که بنا است در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گیرد.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان تصریح کرد : انجمن توانسته است نقش های خود را در سطح بین الملل به خوبی انجام دهد.
وی گفت : در سال گذشته بیش از ۵۵۳ هزار دلار از حقوق معوقه فعالان دریایی پرداخت شده است و همچنین تعداد ۳۱۵ مورد بازگشت به وطن نیز در این سال به انجام رسیده است.  
وی افزود : انجمن صنفی دریانوردان آمادگی کمک در راستای اجرای طبقه بندی مشاغل را دارد.  
رضایی گفت: دریانوردان آزاد در حال حاضر از هیچ گونه بیمه ای برخوردار نیستند و انتظار رسیدگی به این موضوع را داریم.  

رشد ۴۵ درصدی جابجایی کالا توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی 

مدیرعامل مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: در سال گذشته ۲۷ میلیون تن از کالاهای تجاری توسط این مجموعه جابجا شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۴۵ درصدی داشته است.

محمدرضا مدرس خیابانی گفت: کریدور شمال به جنوب یکی از موضوعاتی است که در سال جاری توسط این مجموعه دنبال خواهد شد.  
وی بیان داشت :این مجموعه دارای ۱۴۰ فروند کشتی است.  
وی اضافه کرد :یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار درآمد این شرکت در سال گذشته بوده است که در این خصوص رکورد تاریخی محسوب می شود.
مدرس خیابانی افزود :تمام کارکنان مجوعه کشتیرانی ایرانی هستند و سالانه در حوزه افسری و سایر رده ها  ۱۵۰ نفر به کادر مجموعه اضافه می شود.

رجبی از مدیران مجموعه نیز در این نشست افزود: شرکت ملی نفتکش ایران یکی از شرکت هایی است که در راستای بی اثر کردن تحریم ها مالیت های فراوانی داشته است.  
وی اضافه کرد : پیمان جمعی در خصوص درایانوردان شاغل، تعلق خاطری برای دریانوردان به ارمغان آورده است.

در پایان این مراسم رونمایی از قراردادهای کار دریایی و پیمان دسته جمعی کار دریایی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور معاون روابط کار این وزارتخانه و مدیران حوزه دریایی و کشتیرانی در کشور انجام شد.

کد خبر: 50249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =