مامایی باید جامعه‌نگر شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه نیاز است که جامعه مامایی کشور به‌ موازات حوزه درمان به حوزه جامعه نگری ورود کند، بیان کرد: در شرایط فعلی کشور و موضوع قانون جوانی جمعیت نیازمند این هستیم که ماماها از بخش‌های مختلف زایمان خود را به سطح جامعه رسانده و شرایط مشاوره‌ای را برای عموم مردم فراهم کنند تا با دید وسیع‌تر و اطلاعات کامل‌تر به سمت جوانی جمعیت پیش رویم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهروز رحیمی، در آیین گرامیداشت روز جهانی مامایی، بابیان اینکه همه شهدای مدافع سلامت، شجاعانه اما مظلومانه جان خود را فدای سلامت مردم کردند، بیان کرد: زبان قاصر است از بیان رشادت و شهامتی که کارکنان نظام سلامت و مدافعان سلامت در دوران همه‌ گیری ویروس کرونا از خودشان نشان دادند؛ چراکه در تاریخ بی‌ نظیر بود.

وی در ادامه بیان کرد: همه گروه‌های حوزه سلامت به‌ ویژه ماماها در این مدت وزارت بهداشت را یاری کردند و از هیچ کمکی در راستای وظایفی که داشتند دریغ نکردند و جا دارد به‌ عنوان یکی از اعضای وزارت بهداشت از همه این عزیزان صمیمانه تشکر کنم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت انجام کار تیمی در بدنه بهداشت و درمان و حل مشکلات و چالش‌های موجود، اظهار کرد: با نگاه و دیدگاه مدیریتی بر حوزه بهداشت و درمان راه حل عبور از معبرها و چالش‌های احتمالی فقط و فقط کار تیمی و نقش ‌آفرینی خواهد بود که خدا را شاکرم که در تیم فعلی وزارت بهداشت این موضوع به عینه دیده می‌شود.

وی در ادامه افزود: در جامعه سلامت هیچ فرد بی نقشی را نمی‌بینیم و همه اعضای این مجموعه با تمام توان با نقش‌ها و وظایفی که بر عهده دارند، از صدر تا ذیل، همگی زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و سلامت جامعه را همانند پرچم، برافراشته‌اند و از آن پاسداری می‌کنند.

رحیمی بابیان اینکه بعد از انقلاب یکی از بزرگترین افتخارات ما با وجود همه تحریم‌های ناجوانمردانه، دستاوردهای حوزه سلامت است، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از افتخارات و پیشرفت‌های چشمگیری که کشور داشته است، حوزه سلامت بوده است و این رشد و تعالی را مدیون همه کارکنان نظام سلامت هستیم که مامایی هم جزو یکی از ارکان مهم حوزه سلامت است.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور قشر مامایی نقش بسیار پررنگی را در این رهنمود ایفا می‌کنند و حضور میدانی آنان در کنار مادران باردار و مشاوره‌های مهم آنان برای پیش از بارداری، از ارکان اصلی این قانون محسوب می‌شود.

رحیمی بابیان اینکه نیاز است که قشر مامایی به‌ موازات حوزه درمان به حوزه جامعه نگری ورود کنند، بیان کرد: در شرایط فعلی کشور و موضوع قانون جوانی جمعیت نیازمند این هستیم که ماماها از بخش‌های مختلف زایمان خود را به سطح جامعه رسانده و شرایط مشاوره‌ای را برای عموم مردم فراهم کنند تا با دید وسیع‌تر و اطلاعات کامل‌تر به سمت جوانی جمعیت حرکت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قانون جوانی جمعیت فرصت بسیار خوبی است که نقش حقیقی و واقعی جامعه مامایی کشور در بین مردم نمایان شود و از دانش و تلاش‌های آنان برای حفظ بقا و افزایش جمعیت در هر جامعه‌ای به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین بیان کرد: هر چقدر که برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها، جلسات مردمی توسط قشر مامایی کشور در خصوص قانون جوانی جمعیت افزایش یابد از دید بنده کم است و باید جامعه مامایی وارد میدان شده و در این موضوع از ارزش‌های این قانون پاسداری کند.

رحیمی با تأکید بر اینکه در آزمون‌های استخدامی بر طبق نیاز ردیف مامایی دیده خواهد شد، گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت و نقش مهم و کلیدی ماما در این قانون، در تلاش هستیم برحسب نیاز و طبق شاخص‌های قانونی در آزمون‌های استخدامی قشر مامایی را به‌ موازات دیگر اقشار بهداشتی و درمانی، مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: در شرایط احراز مشاغلی که جامعه مامایی می‌توانند نقش به سزایی داشته باشند، تجدیدنظر خواهیم کرد و رشته مامایی را در این مشاغل اعم از حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، مراقبت مادران باردار و ... قرار خواهیم داد که ماماهای عزیز در راستای شرح وظایف‌شان بتوانند به مردم خدمت کنند.

تلاش برای ایجاد امنیت شغلی

معاون وزیر بهداشت در پایان درخصوص ایجاد امنیت شغلی برای کلیه کارکنان نظام سلامت ضروری‌ است، در پایان بیان کرد: با جدیت به دنبال تبدیل وضعیت کلیه کارکنان نظام سلامت بوده و هستیم و در این راستا اقداماتی صورت گرفته است که با عملی سازی این مهم بخشی از زحمات کارکنان نظام سلامت جبران می‌شود و همه عزیزان باید در نظام سلامت از امنیت شغلی برخوردار باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن به جامعه خدمت کنند.

کد خبر: 50380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =