طرح جوانی جمعیت مهمترین محور نظام سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تقویت نظام شبکه و طرح جوانی جمعیت از مهمترین محورهای فعالیت وزارت بهداشت به شمار می‌رود، اظهار کرد: خدمتی ماندگار و اثرگذار باید در دستور کار تمامی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گیرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر کمال حیدری در مراسم اختتامیه اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه نظام شبکه در طول چهار دهه اقدامات گسترده‌ای را در راستای افزایش سلامت جامعه به اجرا در آورده است و انجام برنامه واکسیناسیون و پوشش همگانی از جمله دستاوردهای این حوزه است، خاطر نشان کرد: در طول دو دهه گذشته توجه به نظام شبکه کم رنگ شد و در حال حاضر باید نسبت به تقویت و توسعه آن و رفع مشکلات و چالش‌های این حوزه به صورت جدی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه برخی از اقدامات حوزه بهداشت را نمی‌توان به شکل ستادی برنامه ریزی و اجرا کرد بلکه باید با توجه به شرایط کلان مناطق به صورت منطقه‌ای مورد توجه قرار داد، افزود: به طور قطع نمی‌توان به صورت یکباره تمامی مشکلات را برطرف کرد؛ اما می‌توان با همفکری و مشارکت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در این مسیر گام برداشت و خدمات رسانی به مردم را گسترش داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر تشکیل کمیته‌های مشورتی در راستای اجرای دقیق و صحیح تصمیمات و برنامه‌ها گفت: نظارت و پایش از بدنه بهداشت را باید تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در اولویت قرار دهند تا برنامه‌ها به شکل بهتر و پوباتر اجرایی شود.

حیدری با اشاره به اینکه استان خراسان‌رضوی به‌خصوص مشهد مقدس به دلیل وجود با برکت بارگاه منور رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به حضور سالانه میلیون‌ها زائر و همچنین هم‌مرز بودن با کشورهای همسایه و امکان ورود بیماری‌های مختلف، مسئولیت حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیار سنگین‌تر از سایر استان‌هاست.

وی ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برگزاری این همایش اظهار امیدواری کرد: این نشست در مسیر اجرای برنامه توسعه نظام شبکه و جوانی جمعیت نتایج و دستاوردهای مطلوبی را به همراه داشته باشد.

گفتنی است نشست معاونان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کشور در روزهای ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سند تصویب نظام شبکه، برنامه‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در سال ۱۴۰۱، برنامه‌های مرکز سلامت محیط و کار، برنامه‌های دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس، برنامه‌های دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر، برنامه‌های دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد، آزمایشگاه مرجع سلامت، دفتر بهبود تغذیه جامعه، سلامت دهان و دندان و برنامه‌های دفتر آموزش و ارتقای سلامت از جمله محورهای این نشست سه روزه بود.

کد خبر: 50403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =