آماده همکاری‌های اقتصادی دوجانبه با کشورهای مورد تحریم آمریکا هستیم

نشست گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه – ایران با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در راستای گسترش همکاری و مشارکت‌های اقتصادی برگزارشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه؛ نشست بررسی همکاری‌های اقتصادی ایران و زیمبابوه با حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، معاونین و مدیران شستا و هیئت اعزامی پارلمانی زیمبابوه، شامو وبستر رییس گروه دوستی با ایران و رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی زیمبابوه، گوانتسا کالیستو کیل لاین عضو گروه دوستی، گوژو کاترن عضو گروه دوستی و نوور موتزاویا سفیر زیمبابوه در تهران برگزار شد.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا در این جلسه ضمن معرفی این هلدینگ به تشریح حوزه‌های فعالیت و برنامه‌های راهبردی شستا در جهت توسعه فعالیت‌ها و اقدامات هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه پرداخت.

بازیان با اشاره به ظرفیت‌های کلان شستا در حوزه‌های مختلف صنعتی اعم از پتروشیمی، صنعت سیمان، صنایع مختلف معدنی و فلزی اظهار داشت: شستا می‌تواند با بررسی و ارزیابی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور زیمبابوه اقدام به سرمایه‌گذاری‌های کلان در این کشور نماید.

مدیرعامل شستا با تاکید بر سیاست‌ و دیدگاه‌های ایران در خصوص حمایت و افزایش توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان افزود: کشورهای ایران و زیمبابوه مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داشته و در همین راستا می‌توانند با اتخاذ سیاست‌های درست و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها ضمن افزایش همکاری های دوجانبه، اقدام به همکاری با کشورهای دیگر مورد تحریم آمریکا نموده، اثر این تحریم‌ها را خنثی نمایند.

وی برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های تابعه شستا را از سیاست‌های کلان این هلدینگ برشمرد و افزود: شستا می‌تواند در تامین نیازهای پتروشیمی، دارویی، سیمان و مواد معدنی و فلزی به زیمبابوه نقش موثری ایفا کند.

شایسته ذکر است بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های همکاری مشترک میان دو طرف، شرایط تحریم آمریکا و شرایط اقتصادی جامعه بین‌الملل و تشریح شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور از محوریت‌های اصلی این جلسه بود که در این خصوص پشنهاداتی از سوی دو طرف مطرح و مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای جهت ایجاد بسترهای همکاری تجاری و اقتصادی تنظیم و در دستور کار قرار گیرد.

جمهوری زیمبابوه با جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفر از سال ۱۹۷۰ استقلال سیاسی رسیده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۷، ۱۷ میلیارد دلار بوده و وجود منابع طبیعی غنی زغال سنگ، طلا، پنبه نسوز، نیکل، پلاتین، الماس و شرایط مساعد کشاورزی از جمله مهم‌ترین فرصت‌های همکاری مشترک بین ایران و زیمبابوه است.

محصولات وارداتی کشور زیمبابوه نیز به طور کلی شامل ماشین‌آلات و تجهیزات است و این کشور تقویت صنعت توریسم را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر: 50650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =