درنا آسیب‌دیده اجتماعی است

وکیل تسخیری درنا اعلام کرد: حدود چهار سال پیش که وکیل تخصصی اطفال بودم پرونده ایشان را در هفت جلد پذیرش کردم. موضوع پرونده اگرچه تلخ اما در عین حال برایم جالب بود که مادری در زندان بچه اش را به دنیا بیاورد.

عباس عنصری فرد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص روند دادرسی و پرونده موکلش گفت: درنا حدود ۵۵ شاکی داشت و آرای متعددی از جمله ۵ سال حبس و رد مال نیز برایش صادر شده بود ضمن تشکیل پرونده شخصیت برای درنا، دفاعیات ایشان را نیز به عهده گرفتم.

این دکترای جرم‌شناسی خاطرنشان کرد: در جریان دفاعیات سیستم آموزشی و پرورشی و محلی  را متهم کردیم که خوشبختانه بهره گیری از تکنیک‌های جرم شناسی نتیجه بخش بود و ۵ سال حبسش تبدیل به ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی شد و در حال حاضر با وثیقه پروانه وکالت من آزاد است. ۱۵ نفر از ۵۵ شاکی اعمال ماده کرده‌اند و حکم جلب سیار موکلم برای رد مال صادر شده است و به زودی دستگیر می‌شود.

عنصری فرد باتاکید به اهمیت حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی گفت: درنا یکی از زنان آسیب دیده اجتماعی است که نیازمند حمایت و توجه ویژه اجتماعی هستند. در همین راستا بعد آزادی به پشتوانه معنوی و مالی انجمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی «سه یک» درنا به یک کلینیک روانشناسی ارجاع شد و ضمن تشکیل  پرونده روانشناسی برای ایشان در این مرکز مشاوره، دوره‌هایی را نیز گذراند که به عنوان یک مادر توانمند شود. به نظرم الان حالت سرزنش یک سارق را ندارد و من وی را مادری می‌دانم که متنبه شده است و باید توانمندش کرد تا بتواند به جامعه برگردد، در صورتی که شاید جامعه او را هنوز به عنوان یک فرد سابقه‌دار سارق در اتوبوس‌های شهری ببیند.

وی تصریح کرد: در خصوص پیگیری و حمایت از درنا «مادران بزهکار» را به عنوان کلیدواژه تعریف کرده‌ایم. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که یک مادر بزهکار را به واسطه مادربودن مقدسش بشماریم و یا به واسه بزهکاربودن مجازاتش کنیم؟ ما به ذهن خودمان برای مادر بزهکار فرایند بالینی و بازگشت به جامعه در نظر گرفتیم حالا اگر جامعه می خواهد مجازاتش کند باید تکلیفش را نسبت به «مقدس بودن جایگاه مادر» نیز مشخص کند.

عنصری فرد در خصوص اقدامات انجام شده در حمایت از درنا عنوان کرد: انجمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در حمایت از درنا چند محصول به صورت دانش بنیان طراحی کرد. اولین اقدام تولید کیسه‌های پارچه ای «مادر طبیعت» در حمایت از کودکان متولد زندان بود که به نوعی ترویج فرهنگ نه به پلاستیک در طبیعت، در جهت کمک به معیشت آنها است.  همچنین با توجه به استعداد خوب همسر درنا در صدد ایجاد مرکز خرید و فروش خودرو در کرج هستیم. اقدامات هنری از جمله اجرای تئاتر و فروش تابلوی نقاشی نیز در حمایت از درنا را نیز در دست اقدام داریم شاید بتوان از  عواید فروش تابلو و اجرای تئاتربخشی از مبلغ رد مال را تامین کرد.

این وکیل پایه یک دادگستری با تصریح براینکه واکاوی دقیق این پرونده نیازمند جلسات و گفت و گوهای تخصصی متعدد است، تاکید کرد: اگرچه قاضی صدور رای تغییر کرده است اما امکان گفت وگو با قاضی اجرای احکام و روانشناس او وجود دارد.

عنصری فرد در پایان در پاسخ به چرایی انتخاب اسم «درنا» برای موکلش، خاطرنشان کرد: تک درنای سیبری به نام «امید» جفتش را ۱۵ سال پیش از دست داد اما پاییز هر سال امیدوار از سیبری به ارومیه  بازمی گردد. «درنا» پیام‌آور امید است. ما باید امید را در جامعه رواج دهیم. وجه تسمیه «درنا» ی داستان ما با «امید» این است که این مادر آنقدر توانمند و به درستی هدایت شود که روزی به عنوان ستون خانواده و مادر نمونه، پرچم‌داری برای هدایت و راهبری مادرانی شبیه خودش بشود.

کد خبر: 50654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =