ثبت مشخصات ۱۰ خانوار حادثه متروپل جهت برقراری مستمری

سرپرست بهزیستی استان خوزستان گفت: اداره کل بهزیستی خوزستان برحسب وظایف ذاتی خود ارایه خدمات مددکاری و حمایت‌های روانی و اجتماعی را از همان لحظات اولیه بروز بحران انسان ساخت فروریختن متروپل برای حادثه‌دیدگان و خانواده‌های قربانیان آغاز کرد.

مهران کریمیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در بیان مهم‌ترین فعالیت‌های بهزیستی پس از بروز حادثه تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ عنوان کرد: در همان دقایق اولیه بروز حادثه ستاد بحران در اداره بهزیستی آبادان تشکیل  شد و ۱۵ نفر روانشناس و مددکار درقالب تیم‌های اوژانس اجتماعی و گروه محب به محل حادثه اعزام شدند و ارایه خدمات روانشناختی و مددکاری به مردم و همچنین خدمات به خانواده‌های قربانیان به خصوص زنان و کودکان در منازل آنان آغاز شد.  

وی با اشاره به شرکت کارکنان و مددکاران بهزیستی در مراسم  خاکسپاری و عزاداری قربانیان حادثه و عیادت از مصدومان در بیمارستان افزود: مجموعه مدیران ستادی در دو نوبت با حضور در ساختمان محل حادثه، ضمن عیادت از مصدومان در بیمارستان، با خانواده های قربانیان در  منازل شان همدردی کردند.

کریمیان  ادامه داد: حجت الاسلام محمدتقی وکیل پور مشاور فرهنگی رئیس سازمان بهزیستی کشور در دو  نوبت و به مدت ۴روز و همچنین محمدرضا کاظم زاده‌ مدیرکل ستاد بحران بهزیستی کشور با حضور در بهزیستی  آبادان روند فعالیت‌های بهزیستی در ارایه خدمات حمایتی به خانواده‌های حادثه‌دیدگان و قربانیان را مورد بررسی قرار دادند، مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور نیز در محل اوژانس اجتماعی بهزیستی آبادان حضور پیدا کرد و از خدمات بهزیستی به کودکان و زنانه آسیب‌دیده از حادثه قدردانی کرد. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در محل بهزیستی آبادان و اوژانس اجتماعی نیز حاضر شد و  از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی به خانواده‌های قربانیان تشکر کرد.

کریمیان بااشاره به تشکیل پرونده برای خانواده‌هایی که سرپرست خود را در این حادثه از دست دادند، افزود: پس از بررسی و  شناسایی وضعیت اقتصادی، اجتماعی و روانی خانواده‌های قربانیان، ۱۰ خانوار نیازمند واجد شرایط بهزیستی که سرپرست‌شان کارگر بوده و در این حادثه فوت شدند مشخصات آنان در سامانه بهزیستی جهت برقراری مستمری ماهیانه ثبت شد.

سرپرست بهزیستی استان خوزستان ادامه داد: بسته‌های معیشتی به خانواده‌های قربانیان اهداء شد، دو دستگاه کولر با مشارکت خیرین برای دو خانوار نیازمند خریداری  و اهداء شد. همچنین ۶ عدد کارت هدیه ۲۰ میلیون ریالی بین ۶ خانوار آسیب‌دیده توسط خیرین توزیع شد.

کریمیان با اشاره به تشکیل شورای معاونان بهزیستی خوزستان در آبادان خاطرنشان کرد: این شورا با حضور مدیران استانی و شهرستانی،  نماینده بهزیستی کشور و مدیر کل امور استانداری برگزار شد روند فعالیت‌های انجام شده و چگونگی ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به قربانیان حادثه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین جلسه ای در همجواری ساختمان متروپل با حضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری، مدیران بهزیستی و تامین اجتماعی و کمیته امداد به منظور هماهنگی و انسجام برای خدمات حماتی به خانواده‌های قربانیان و پیگیری مشکلات آنان  تشکیل شد.

وی از معرفی خانواده‌ها جهت حل مشکل مسکن آنها  به خیرین خبر داد و عنوان کرد:  برخی از خانواده‌های دارای مشکل مسکن به خیران معرفی شدند و جهت حل این مشکل نیز پیگیری‌هایی انجام می شود، همچنین کارشناس بهزیستی شهرستان آبادان در محل رسیدگی به شکایات خانواده قربانیان حادثه حضور پیدا کرد و  ضمن مشاوره به خانواده‌ها، به نمایندگان رسیدگی به شکایات در خصوص نحوه برخورد با خانواده قربانیان نیز آموزش هایی ارایه کرد.

سرپرست بهزیستی استان خوزستان از تداوم ارایه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های قربانیان حادثه گفت: باتوجه به مشکلات روحی - روانی و اجتماعی بروزیافته در بین زنان و کودکانی‌که سرپرست‌شان را از دست داده‌اند  ارایه خدمات مشاوره توسط روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی  تا زمان حل مشکلات این عزیزان ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 50905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =