تشکیل جلسه برای بررسی وضعیت بازنشستگان

مسعود فلاحی فرماندار اهواز، به‌منظور رسیدگی به وضعیت بازنشستگان در فرمانداری اهواز تشکیل جلسه داد

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان؛ عبدالرضا روشنی مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان در جلسه رسیدگی به مطالبه بازنشستگان شرکت کرد.

این جلسه به دستور مسعود فلاحی فرماندار اهواز و منتخبی از بازنشستگان که نسبت به میزان و نحوه افزایش حقوق معترض بودند، برگزار شد.

بازنشستگان در این جلسه با اشاره به مشکلات نسبت به حقوق خود معترض و خواستار بازنگری در افزایش حقوق‌ها، پیگیری و رسیدگی به مطالبات خود شدند.

مسعود فلاحی فرماندار شهرستان اهواز نیز در این جلسه ضمن گفت‌وگو با بازنشستگان از پیگیری جهت تسریع در رسیدگی به مشکلات این قشر خبر داد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان در پاسخ به سوالات گفت: براساس مصوبه شورای عالی کار مورخ نوزدهم اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.

براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد؛ در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان ومجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، بارعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷/۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

کد خبر: 51156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =