فعالیت بیش از ۳۰۰ واحد اقتصادی بالای ۵۰ نیروی کار در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل: ۳۰۲ واحد اقتصادی هرکدام با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار در استان اردبیل مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، بهروز رحیم زاده در چهارمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل گفت: دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل به عنوان یک مجموعه واحد، خدمات شایان توجهی را در حوزه های مختلف بخصوص در بخش رفاه، تعاون، کارفرمایی و کارگری به مردم ارائه می کنند و گستردگی مسئولیت ها و فعالیتهای این مجموعه، نزدیک به ۷۰ درصد اقشار جامعه را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ دستگاه زیرمجموعه این وزارت در استان در حالت خدمت رسانی هستند افزود: ارائه خدمات قبل از تولد توسط مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی و بعد از فوت در قالب پرداخت مستمری به خانواده های بازمانده توسط افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی از جمله این خدمات است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر  ۳۰۲ واحد اقتصادی هرکدام با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار در استان اردبیل مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: صندوق بازنشستگی یکی از دستگاه های زیر مجموعه این وزارت است که در حال جاضر به ۲۱ هزار نفر در استان به صورت ماهانه مستمری پرداخت می کند.

وی افزود: ۵۵ هزار نفر بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی در استان اردبیل به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند.

بهروز رحیم زاده عنوان کدر: ۳۶ هزار نفر در استان اردبیل مددجوی بهزیستی می باشند و بالغ بر ۲۳ هزار نفر در استان به صورت ماهیانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از دیگر دستگاه های زیرمجموعه این وزار است که در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در استان در عضو این صندوق هستند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش فنی حرفه ای در استان با ۲۴ واحد آموزشی و مهارتی در ۱۷۰ رشته در حال فعالیت است.

رحیم زاده گفت: بیش از ۴۱ هزار خانوار در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که در سال گذشته برای بیش از ۱۰۰۰ نفر در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهادهای مالی این وزارت در استان اردبیل به صورت سالانه اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی می کنند.

چهارمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل با حضور صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد خبر: 51226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =