اولویت توسعه ظرفیت درمان تأمین اجتماعی در مناطق کمتربرخوردار

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین‌اجتماعی گفت: در طرح‌های توسعه ظرفیت بخش درمان تامین‌اجتماعی، اولویت با مناطق کمتر برخوردار است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی،  احمد اسفندیاری که برای بازدید از روند خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در سیستان‌وبلوچستان به این استان سفر کرده است، در دیدار شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طرح‌های توسعه ظرفیت بخش درمان تامین‌اجتماعی، اولویت با مناطق کمتر برخوردار است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان تامین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید این سیاست‌ها بر فراهم کردن امکان دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات تامین‌اجتماعی، بر ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام جدی همه دستگاه‌های مسئول برای تحقق این سیاست‌ها تاکید کرد.

شهریاری نیز در این دیدار با بیان این مطلب که این دولت، دولت انقلابی و متفاوتی هست و انتظاراتی که مردم دارند هم، نسبت به دولت قبل متفاوت است، گفت: باید خدمات  تامین‌اجتماعی را توسعه و ارتقاء داد و تمام جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه  قرار داد.

وی تامین تجهیزات پزشکی اتاق عمل و دستگاه ام آر آی را نیاز جدی استان سیستان و بلوچستان اعلام و ابراز امیدواری کرد که با تامین این قبیل تجهیزات، رضایتمندی مردم از خدمات تامین اجتماعی بیشتر شود.

اسفندیاری همچنین در نشست مشترک ستاد اقامه نماز استان سیستان و بلوچستان که با حضور رییس ستاد اقامه نماز استان و امامان جماعت واحدهای بیمه‌ای و درمانی این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی، به عنوان بزرگ‌ترین نهاد خدمتگزار در کشور، بیش از ۵۱ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، گفت: خدمت‌رسانی مناسب به مخاطبان، مهم‌ترین وظیفه و ماموریت سازمان تامین‌اجتماعی است و مدیران و کارکنان این سازمان، اگر بخواهند خدمتگزار شایسته‌ای برای ذی‌نفعان باشند، باید معنویت را در عمق روح و جان خود ساری و جاری کنند.

وی به اهمیت نماز و امر به معروف و نهی از منکر در سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد و گفت: مدیران باید فرصت و شرایط لازم را برای ادای نماز جماعت در همه واحدهای سازمان فراهم کنند و جلسات کاری را به گونه‌ای زمانبندی و برگزار کنند که با وقت نماز تداخلی نداشته باشد.

محمد سنجرانی رییس ستاد اقامه نماز استان سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست، با اعلام اینکه یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در سیزدهمین اجلاس سراسری نماز، ورود ستاد اقامه نماز کشور در دستگاه‌های اجرایی جهت اقامه نماز جماعت بوده است، گفت: برای ساخت نمازخانه‌ مناسب  در همه مراکز بیمه‌ای و درمانی تامین‌اجتماعی باید توجه بیشتری صورت پذیرد.

معاون سازمان تأمین اجتماعی حضور روحانیون در مراکز درمانی جهت پاسخگویی به شبهات دینی را مهم دانسته و خواستار اجرای این طرح در مراکز درمانی استان شد و همچنین در پایان این نشست با اهدای هدیه‌ای فرهنگی از زحمات ائمه جماعات استان تقدیر کرد.

اسفندیاری در این سفر از مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی استان سیستان و لوچستان بازدید کرد و به ارزیابی وضعیت خدمت رسانی این مراکز و گفتگو با مراجعه کنندگان و کارکنان پرداخت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین‌اجتماعی در سفر به استان سیستان‌وبلوچستان به همراه تقیانی مدیرکل فرهنگی، اجتماعی و امیرپور مدیرکل امور استان‌ها، در جلسه شورای اداری مشترک بیمه‌ای و درمان استان و نشست مشترک با رئیس ستاد اقامه نماز استان شرکت کرد و با حضور در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم استان، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

اسفندیاری همچنین در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که با حضور مدیرکل امور استانها، مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان و مدیران کل و درمان استان در محل گلزار شهدای شهرستان زاهدان برگزار شد، شرکت کرد و در این آیین با بزرگداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، ضمن غبارروبی مزار شهدا با قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

کد خبر: 51520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =