اشتغال چهارصد و ۵۶ نفر در کاریابی های استان سمنان

در سه ماهه نخست سال جاری چهارصد و ۵۶ نفر از طریق کاریابیها در استان سمنان مشغول به کار شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی در این خصوص گفت: در حال حاضر ۱۸ موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی به صورت فیزیکی و الکترونیکی در استان سمنان مشغول فعالیت می باشند.

وی افزود: افرادی که جویای شغل هستند با مراجعه به موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی داخلی می‌توانند ثبت‌نام نموده و به تناسب مهارت و علاقه‌ای که دارند به فرصتهای شغلی موجود معرفی و مشغول به فعالیت شوند.

کاشانی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۷۵۴ نفر به عنوان کارجو به دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان مراجعه و تقاضای خود را برای یافتن شغل ثبت کردند و از این تعداد، ۴۵۶ نفر به کار گمارده شدند.

وی گفت: از این تعداد بکارگمارده ۴۱ درصد زن و ۵۹ درصد مرد می باشند و ۶۶ درصد بکارگمارده شدگان فاقد مهارت و ۳۴ درصد دارای مهارت می باشند.

کاشانی افزود: از بین بکارگمارده شدگان ۶۲ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و ۳۸ درصد دارای مدرک فوق دیپلم به بالا می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تعداد فرصت های شغلی در سه ماهه اول امسال  را یک هزار و ۹۹۳ فرصت اعلام کرد و گفت: ۶۳ درصد فرصتها مربوط به بخش خدمات، ۳۵ درصد مربوط به بخش صنعت و ۲ درصد مرتبط با بخش کشاورزی است.

کد خبر: 51592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =