افزایش وام بازنشستگی به ۱۲ میلیون تومان

تسهیلات و وام‌های با نرخ بهره پایین و در قالب قرض‌الحسنه یکی از خدمات گسترده سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران است که همواره در قالب سیاست‌گذاریهای این نهاد بیمه‌ای به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور برای این قشر درنظر گرفته شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، این سازمان در دوره مدیریتی در چارچوب دولت سیزدهم با هدفگذاری در راستای ارتقاء معیشت جامعه بازنشستگان علاوه بر رشد و توسعه خدمات در بخش‌های مختلف حقوق و مزایا و خدمات درمانی، رشد ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران را در دستور کار قرار داده است.

سهم ۷۰ درصدی حداقل‌بگیران از مجموع بیش از چهارمیلیون مستمری‌بگیر و بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی ضرورت هدفگذاری و برنامه‌ریزی ویژه برای آنها را به عنوان اقشاری از بازنشستگان که به لحاظ مسائل معیشتی نیازمند توجه بیشتری نسبت به دیگر افراد جامعه بازنشسته هستند، را روشن می‌کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز با سیاستگذاریهای متناسب با این بخش از جامعه مستمری بگیر و بازنشسته، اقداماتی نظیر افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق آنها در سال ۱۴۰۱ را انجام و با تصویب هیات دولت ابلاغ کرده است که به طور حتم در شرایط خاص اقتصادی می‌تواند اثرات مثبت و قابل توجهی در حوزه تأمین معیشت خانوار بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد.

یکی دیگر از حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور که علاوه بر حداقل‌بگیران، دیگر بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان را در طی سالها شامل شده، هدفگذاری اعطای وام و تسهیلات مالی قرض‌الحسنه به جامعه بیش از چهار میلیون نفری بازنشستگان است که در طی دوره‌های مختلف با ایجاد ردیف بودجه‌ای خاص در بودجه سالانه تأمین اجتماعی و با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه و نیاز روز خانوار بازنشسته و مستمری‌بگیر برنامه‌ریزی و پرداخت شده است.

البته هدفگذاری و اقدامات زمینه‌ای مناسب در خصوص گسترش پوشش خدماتی بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تإمین اجتماعی و همچنین سیاستگذاری در توسعه بیمه تکمیلی به عنوان خدمت اثرگذار در زندگی این قشر در طی سال گذشته مشهود است و در واقع ارائه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم به بازنشستگان و مستمری بگیران از طریق مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی و مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان با ارائه خدمات بیمه تکمیلی در چارچوب گسترده در اختیار اقشار بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

توسعه بیمه تکمیلی و افزایش وام بازنشستگان

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز چندی پیش در نشست با نمایندگان بازنشستگان سراسر کشور در تقدیر از این قشر به عنوان قشر زحمتکش گفت: بازنشستگان همیشه در صحنه و صاحبان اصلی انقلاب و تاثیر گذار در عرصه تولید، فنآوری، پیشرفت، رفاه و اقتصاد کشور هستند.

وی اقتدار و امنیت و سرافرازی کشور را مرهون تلاش شبانه‌روزی بازنشستگان دانسته و تصریح می‌کند : باید هر کاری را که می‌توانیم برای بازنشستگان، انجام دهیم تا قدردان زحمات گذشته آن‌ها باشیم.

موسوی همچنین با بیان اینکه تأمین اجتماعی، سازمانی خدمت محور است، بیشترین نمود خدمت این نهاد بیمه‌ای را مربوط به تعهدات و خدماتی عنوان می کند که باید به بازنشستگان ارائه شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین توسعه بیمه تکمیلی بازنشستگان و افزایش وام و تسهیلات مالی آنها را از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: اقدامات موثری در این خصوص صورت گرفته و افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه نشان می‌دهد که به تعهداتی که اعلام شده ورودی جدی داریم.

رشد ۷۰ درصدی وام بازنشستگان و پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیونی

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی روز گذشته با اعلام آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی گفت: مبلغ وام و تسهیلات سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان با افزایش ۷۰ درصدی به ۱۲ میلیون تومان رسید.

وی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی و افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این سازمان قریب به چهار میلیون نفر مستمری‌ بگیر دارد که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به این بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سال ۱۳۹۹ تغییراتی داشته و امضای تفاهم‌نامه‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته قریب به ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۷ میلیون تومانی پرداخت شده است.

اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۱۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات۱۲ میلیون تومان با اقساط ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود. سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اعلام شده و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود.

رشد یکباره ۷۰ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه سازمان تأمین اجتماعی که برای جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان درنظر گرفته و در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده، نشان از وجود اراده برای ارتقاء معیشت این قشر دارد که البته اصلی‌ترین هدف تشکیل نهادهای بیمه‌ای نیز تامین حقوق و معیشت بیمه‌پردازان در زمان بازنشستگی خواهد بود و سازمان تأمین اجتماعی با پوشش بیمه‌ای بیش از ۱۵ میلیون نفر بیمه‌پرداز اصلی و پوشش بیمه و خدماتی بیش از ۵۲ درصد جمعیت کشور در قالب ۴۵ میلیون نفر و همچنین ارائه خدمات گسترده و پوشش بیش از چهار میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر، بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور بوده و خدمات متنوعی را به اقشار مختلف تحت پوشش ارائه می‌دهد.

کد خبر: 51596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =