خدمات رایگان  مشاوره بهزیستی درمراکز دولتی به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج

زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام این خبر افزود : خدمات مشاوره در مرکز دولتی رایگان و در مراکز غیر دولتی به صورت نیم بها به عموم مردم ارائه میگردد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از سرپرست بهزیستی استان مرکزی افزود : نامگذاری هفته ای به نام ازدواج بی شک اهدافی را دنبال و موضوعاتی را برای خانواده ها و جوانان پر رنگ می کند که تحقق آن ها نقش بسزایی را در حل برخی از مشکلات جامعه جوان و آماده ازدواج خواهد داشت.
زیدوند  به اهمیت نقش سلامت روانی خانواده در جامعه امروزی تاکید نمود و افزود: حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، چندین سال است بطور متوالی برنامه آموزش زندگی خانواده، طرحهای پیش از ازدواج و حین ازدواج را  در جهت کاهش ازدواج های ناموفق و افزایش ازدواج های پایدار و رضایت بخش در برنامه های خود گنجانده و اجرایی می نماید

وی بیان داشت : افراد،  زندگی مشترک خود را با این امید شروع می کنند که در کنار هم برای همیشه خشنود و رضایتمند زندگی  کنند. اما گاهی متوجه می شوند انتظاراتشان فراسوی امکانات است از این رو به مرور زمان شادی و لذت اوایل زندگی مشترک تبدیل به نا امیدی و احساس شکست و تنهایی می شود

سرپرست بهزیستی استان مرکزی بیان داشت :  با توجه به اینه رابطه زوجی شبیه نوزادی است که با شروع زندگی مشترک و ازدواج متولد می شود و برای رشد و بالندگی نیاز به حمایت و مراقبت کافی دارد  فقط تعداد اندکی از افراد ممکن است بدانند چگونه شور و هیجان اولیه  ارتباط را به یک دوستی پایدار و بلند مدت تبدیل کنند. چرا که زندگی زناشویی سرشار از فراز و نشیب  می باشد  و نیاز است زوجین با شناخت و آگاهی بیشتر و کسب مهارتهای لازم  وارد زندگی مشترک شوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : با توجه  گرامیداشت هفته ازدواج از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۶ تیرماه  همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) , کلاسهای  آموزش پیش از ازدواج   و اقدامات و فعالیت های  متنوع در راستای آگاهسازی و جریان سازی اجتماعی  از قبیل توزیع کتابچه، بسته های آموزشی، خدمات مشاوره پیش از ازدواج  از طریق مراکز مشاوره تحت نظارت و صدای مشاوره (خط تلفن ۱۴۸۰) توسط دفتر مشاوره معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی  به عموم ارائه می گردد.

 ایشان اظهار نمود :  در همین راستا علاوه بر ارائه خدمات در هفته مذکور،  دوره های آموزشی پیش از ازدواج و مهارتهای ارتباطی زوجین  هر ساله  بصورت فصلی و رایگان در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان در کلیه شهرستانها برگزار می گردد  و در سال گذشته  تعداد ۲۳۱۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج  در این کلاسهای آموزشی شرکت و آموزشهای لازم را کسب نموده اند.  

کد خبر: 51626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =