برگزاری مراسم ازدواج ۱۱۴ زوج دارای معلولیت

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از برگزاری جشن ازدواج ۱۱۴زوج جوان دارای معلولیت خبر داد و گفت: دهمین مراسم جشن «مهرانه» به همت سازمان بهزیستی کشور و مشارکت انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران و شهرداری تهران در برج میلاد فردا همزمان با عید قربان برگزار می‌شود.

علی‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان‌کرد: ۱۱۴ زوج دارای معلولیت این جشن در محدوده سنی ۲۴ تا ۵۱ سال از گروه‌های مختلف بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی و کم‌توان ذهنی با معلولیت خفیف قرار دارند که با مشاوره‌های سازمان بهزیستی کشور با یکدیگر آشنا شدند تا زندگی مشترک‌ خودشان را با حداقل آسیب آغاز کنند.
وی با اشاره به حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان در این جشن عنوان کرد: این جشن می‌تواند پیام رسان این مهم برای آحاد جامعه باشد که فضا را برای حضور و مشارکت اجتماعی معلولان فراهم کنند.
محمودنژاد تاکید کرد: بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از حضور و حقوق مساوی شهروندی نیازمند مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای عمومی است و حضور مسئولان و متولیان این امر در این جشن بزرگ می‌تواند آنها را به تسریع در اجرای کامل مناسب‌سازی وادار کند.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولان تاکید کرد: جشن «مهرانه» به جامعه این پیام را منتقل خواهد کرد که تمام معلولان با معلولیت های جسمی مختلف می‌توانند نقش بسیار موثری در شکوفایی جامعه داشته باشند و به مسئولان یادآور می شود که از ظرفیت افراد دارای معلولیت برای افزایش تولید ناخالص ملی در کشور استفاده کنند.
مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران اضافه کرد: متاسفانه باورهای غلط فرهنگی و عدم توجه به حقوق افراد دارای معلولیت شرایط را به گونه‌ای فراهم آورده است که این افراد بیش از آنچه که نگران معلولیت خود باشند از مشکلات پیش روی مسیر رشدشان گله دارند.  
محمودنژاد اظهار امیدواری کرد: «مهرانه»  پیامی‌گویا برای توجه بیشتر به حقوق افراد دارای معلولیت است که مسئولان و تمام افراد جامعه ایران و بلکه دیگر ملت‌ها و دولتمردان دنیا به این مهم بیش از گذشته توجه داشته باشند.  
وی در پاسخ به پرسش اقدام بهزیستی در حمایت از این زوجین در آغاز زندگی مشترک‌شان، تاکید کرد: به هر زوج تا سقف ۴۰ میلیون تومان به عنوان هدیه از طرف سازمان بهزیستی و انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است زوجین می‌توانند از سایر قوانین حمایتی کشور در این زمینه مانند وام ازدواج نیز بهره‌مند شوند.   
یادآوری می‌شود؛  در این مراسم همزمان به صورت زنده یک عقد رسمی برای یک زوج معلول با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و شهردار تهران جاری می‌شود.
کد خبر: 51698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =